۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲

تلاش غرب برای شکست اردوغان در انتخابات

ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان طی یادداشتی در روزنامه ینی بیرلیک مدعی شد که جهان غرب به خصوص رسانه های غربی به دشمنی با اردوغان ادامه می دهند و در راستای شکست دادن رییس جمهوری کنونی ترکیه در انتخابات تلاش می کنند.
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان طی یادداشتی در روزنامه ینی بیرلیک مدعی شد که جهان غرب به خصوص رسانه های غربی به دشمنی با اردوغان ادامه می دهند و در راستای شکست دادن رییس جمهوری کنونی ترکیه در انتخابات تلاش می کنند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، چویک با انتشار یادداشتی تحت عنوان 'حمایت رسانه های غرب از احزاب مخالف' در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: رسانه های غربی برای جلوگیری از موفقیت اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات مجلس از هیچ کاری دریغ نمی کنند به طوری که مجله مشهور اکونومیست با درج عنوان 'بوی پیروزی بر اردوغان به مشام احزاب مخالف رسید' از اردوغان انتقاد و محرم اینجه را رقیبی جدی برای رییس جمهوری کنونی ترکیه معرفی کرد.
وی بیان کرد: مجله اکونومیست با مطرح کردن اتهاماتی مدعی شد که نگرانی احزاب مخالف حزب حاکم از تضعیف دموکراسی به قدری زیاد است که حتی حزب جمهوری خواه خلق حاضر به ائتلاف با حزب اسلامگرای سعادت در انتخابات آتی شده است.
وی اضافه کرد: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز با درج عنوان 'اردوغان این بار با مخالفانی سرسخت مواجه است' در واقع از عملکرد احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه تمجید کرد و اقدامات آنها را بسیار منطقی و هماهنگ خواند.
وی تاکید کرد: شواهد و نظرسنجی ها نشانگر آن است که اردوغان پیروز انتخابات است و به همین جهت در مدت باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات، اخبار و گزارش رسانه های غربی علیه اردوغان تشدید شده است اما جامعه ترکیه اعتمادی به تبلیغات غرب و همچنین شعارهای سایر نامزدهای ریاست جمهوری ندارد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری کنونی و رهبر حزب عدالت و توسعه، تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن، مرال آکشنر رهبر حزب نیک و صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و زندانی حزب دموکراتیک خلق ها 6 نامزد حاضر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 24 ژوئن سال جاری میلادی(3 تیرماه 1397) ترکیه هستند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به رغم وعده های قبلی خود مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، در روز 29 فروردین ماه(18 آوریل 2018) اعلام کرد که انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری در تاریخ 24 ژوئن سال جاری میلادی(3 تیرماه 1397) برگزار می شود.
بر اساس اصلاحیه تغییرات قانون اساسی ترکیه که در همه پرسی یکسال پیش به تایید مردم این کشور رسید، قرار بود که انتخابات بعدی ریاست جمهوری و مجلس در 3 نوامبر 2019 (12 آبان 1398) برگزار شود.
پیش از این رجب طیب اردوغان رییس جمهوری، بینالی یلدریم نخست وزیر، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، بارها برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور را رد کرده بودند.
انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور 17 ماه زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.
کد مطلب: 87995
برچسب ها: اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *