۰
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶

پوتین خواستار دیدار با ترامپ شد

رئیس جمهوری روسیه از صدراعظم اتریش خواست تا در تابستان امسال زمینه دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اتریش را فراهم کند.
رئیس جمهوری روسیه از صدراعظم اتریش خواست تا در تابستان امسال زمینه دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اتریش را فراهم کند.
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین در جریان سفر اخیر خود به وین از سباستین کورتس این درخواست را کرده است.
رسانه روسی افزود: صدراعظم اتریش نیز با بیان اینکه این پیشنهاد را با ترامپ در میان خواهد گذاشت از این که ملاقات رهبران روسیه و آمریکا در این کشور انجام شود، اظهار رضایت کرد.
دولت آمریکا هنوز در مورد امکان دیدار پوتین و ترامپ تصمیم گیری نکرده است.
مطبوعات آمریکا روز 2 ژوئن (12 خرداد ماه)، گزارش دادند که کاخ سفید برای دیدار ترامپ با پوتین در حال برنامه ریزی است.
در همین حال ولادیمیر جاباروف معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون اعلام کرد که کشور اتریش برای دیدار سران روسیه و آمریکا مکان مناسبی است چرا که کشوری بیطرف است.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با قطعی دانستن دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش در راستای عادی سازی و بهبود روابط دو کشور گفت که وزارت مطبوعش در حال تدارک مقدمات این دیدار است.
آخرین دیدار سران روسیه و آمریکا آبان ماه سال گذشته برگزار شد و ترامپ و پوتین در حاشیه نشست اعضای سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اَپک)، دیدار کوتاهی داشتند.
روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر تیره شده است و امید مقام های روس برای بهبودی روابط دوجانبه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ از بین رفته است.
در دوره ریاست جمهوری ترامپ، تنش ها در روابط دوجانبه تشدید شد و آمریکا چند بسته تحریمی دیگر در مورد روسیه وضع کرد که برخی از آنها تعجب روس ها را در پی داشت چرا که بعضا تکراری بود.
در ادامه اقدامات آمریکا علیه روسیه، شمار زیادی از دیپلمات های این کشور اخراج و پنج ساختمان متعلق به روسیه که دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، تصرف شد.
به گفته مقام های روس، طرف آمریکایی همچنین تمایلی برای دیدار سران دو کشور نشان نمی دهد و بین مقام های دو کشور هیچ دیداری برگزار نمی شود و روابط و همکاریهای دوجانبه به پایین ترین سطح سقوط کرده اند.
کد مطلب: 88238
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *