۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲

یک ایرانی جزو 6 استعداد بینظیر جام جهانی

روزنامه گاردین چاپ لندن، در گزارشی نام 6 بازیکن را به عنوان استعدادهای بی نظیر حاضر در جام جهانی 2018 روسیه اعلام کرد که در میان این اسامی، «علیرضا جهانبخش» بار دیگر نام پرافتخار کشورمان را بر سر زبان ها انداخت.
روزنامه گاردین چاپ لندن، در گزارشی نام 6 بازیکن را به عنوان استعدادهای بی نظیر حاضر در جام جهانی 2018 روسیه اعلام کرد که در میان این اسامی، «علیرضا جهانبخش» بار دیگر نام پرافتخار کشورمان را بر سر زبان ها انداخت.
به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی روز شنبه نوشت: از وینگر (مهاجم کناری) تیم ملی ایران که می تواند اسپانیا و پرتغال را به دردسر بیاندازد تا مردی که قادر است بار دیگر لبخند را بر لبان پرو بیاورد؛ 6 استعداد بی نظیر و کمتر شناخته شده به شما معرفی می شود.
در ادامه گزارش آمده است: «کریستین کووا» از پرو، «دنیس زکریا» هافبک تیم ملی سوییس، «سرگی میلینکوویچ ساویچ» صرب، «پیونه سیستو» دانمارکی و «الکساندر گولووین» روس در کنار «علیرضا جهانبخش» بال تیم ملی ایران؛ 6 بازیکنی هستند که در جام جهانی می توانید از تماشای بازی آن ها لذت ببرید.
گاردین با اشاره به گروه تیم ملی ایران در جام جهانی، توضیح مختصری به شرح زیر در مورد علیرضا جهانبخش ارائه داد:
همچنان بعد از گذشت 20 سال می توان با یادآوری خاطره فرار برق آسای «مهدی مهدوی کیا» هافبک سال های دور تیم ملی ایران و گل تمام کننده او به تیم ملی آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه، اشک شوق را در چشمان ایرانی ها به وضوح دید؛ صحنه ای که تا سال ها جهانبخش را در مقام مقایسه پایین تر از مهدوی کیا قرار می داد اما پس از پشت سر گذاشتن یک فصل چشمگیر و کسب عنوان آقای گل لیگ برتر هلند؛ حالا علیرضا جهانبخش را می توان حتی بهتر از مهدوی کیا در زمره 6 استعداد خارق العاده جام جهانی قرار داد.
جهانبخش فصل 2017- 2018 را با به ثمر رساندن 21 گل و 12 پاس گل سپری کرد؛ آماری که برای بازیکنی با پست وینگر بسیار قابل توجه محسوب می شود و در صورت ناشیانه بودن مقایسه وی با محمد صلاح ستاره تیم لیورپول؛ دست کم می توان ارتباط و تشابه مابین آن ها را از نظر گذراند. جهانبخش که در ماه آگوست 25 ساله می شود؛ با سرعت و قدرت توپ را پیش برده و با یک ضربه ناگهانی کار را تمام می کند؛ این در حالیست که ویژگی های ذکر شده و منتسب به جهانبخش نه تنها می تواند پایه گذار انتقال وی به لیگ های معتبر اروپایی شود، بلکه شانس های صعود ایران از گروه بحث برانگیز (بی) و ماندگاری آن ها را در جریان جام جهانی 2018 روسیه، به مراتب افزایش می دهد.
در بیست و یکمین دوره جام جهانی که کشور روسیه برای نخستین بار میزبانی آن را بر عهده دارد؛ تیم ملی ایران در گروه (بی) با تیم های اسپانیا؛ پرتغال و مراکش دست و پنجه نرم خواهد کرد و امیدهای خود را برای نخستین صعود به مرحله حذفی بیش از پیش به لژیونرهای توانمندش بسته است.
کد مطلب: 88325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *