۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۷

اعتراض به برگزاری نشست منافقین در فرانسه

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در دو نامه جداگانه به همتایان خود در پارلمان اروپا و همچنین مجلس ملی و سنای فرانسه با هشدار نسبت به تحرکات طبیعی و خصمانه گروهک تروریستی منافقین در فرانسه مراتب اعتراضش را درباره برگزاری این نشست گروهک تروریستی در اروپا ارائه کرد.
رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در دو نامه جداگانه به همتایان خود در پارلمان اروپا و همچنین مجلس ملی و سنای فرانسه با هشدار نسبت به تحرکات طبیعی و خصمانه گروهک تروریستی منافقین در فرانسه مراتب اعتراضش را درباره برگزاری این نشست گروهک تروریستی در اروپا ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در نامه به یانوش لواندوفسکی رییس هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا ضمن اعتراض به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در اروپا، خواستار روشنگری در خصوص ماهیت تروریستی این گروهک شد.
در این نامه جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی تاکنون یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در جهان بوده است، تاکید کرد: بیشترین تعداد ترورها در ایران توسط گروهک تروریستی منافقین به انجام رسیده با این وجود متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که عناصر این نهاد دست‌شان به خون هزاران نفر از شهروندان عادی، مسئولین دولتی و پارلمان ایران آلوده است و آنها آزادانه در برخی کشورهای اروپایی در حال تردد بوده و بهانه‌های دروغین دفاع از حقوق بشر از امکانات و تسهیلات در پاره‌ای از پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی به ویژه پارلمان اروپا برای فریب افکار عمومی برخوردار هستند.
جلالی در این نامه تاکید کرد: از طرفی بعد از خروج غیرمنتظره و سیاسی نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹، شماری از مقامات و نمایندگان پارلمان اروپایی با نادیده انگاشتن سوابق جنایات عوامل گروهک منافقین در نشست‌ها و اجتماعات آنها شرکت می‌کنند این در حالی است که ممانعت از گسترش فعالیت‌های تروریستی و تسری جریانات افراطی به اروپا نیازمند همکاری‌های دوجانبه، تعامل صادقانه و اجتناب از رفتارهای دوگانه است. نباید از یاد برد که گروهک تروریستی منافقین از هیچگونه تلاش مستقیم و غیرمستقیمی برای ایجاد شکاف بین دو طرف به ویژه بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی رییس‌جمهور آمریکا از توافق مذکور فروگذاری نکرده است.
وی با اشاره به نشست گروهک تروریستی منافقین در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ با محوریت تقابل با جمهوری اسلامی،‌ خطاب به رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا، تاکید کرد: انتظار می‌رود پارلمان اروپا با نگاه به عنایت سازنده و مثبت خود به ارتقای مناسبات دوجانبه، روشنگری لازم را نزد نمایندگان پارلمان اروپا در این خصوص داشته باشد که در راستای اهداف مشترک ایران و اتحادیه اروپا و پیشبرد موفق روابط تحت شرایط حساس جاری به شمار می‌آید.
به گزارش ایسنا، همچنین رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در نامه‌ای به دولفین او، رییس گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملی جمهوری فرانسه و فیلیپ بونکرر، رییس گروه دوستی پارلمانی با ایران در مجلس سنای جمهوری فرانسه تحرکات تبلیغی منافقین در خاک فرانسه را مغایر با روابط دوجانبه ایران و فرانسه عنوان کرد.
جلالی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوها با همتایان فرانسوی خود، خاطرنشان کرد: در فضای مثبت همکاری‌های فیمابین با کمال تاسف مطلع شدیم که گروهک تروریستی منافقین بار دیگر با سوء استفاده از قوانین جمهوری فرانسه اقدام به سازماندهی کنفرانس موخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر ویلپنت کرده است. حال اینکه در اثر عملیات مسلحانه گروهک تروریستی منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان، مسئولان دولتی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به قتل رسیدند که بر اساس ادله، مستندات و شواهد عینی و غیرقابل انکار موضوع کاملا روشن بوده و نشان از ماهیت تروریستی این گروهک و اعضای آن در برنامه‌ریزی و انجام عملیات تروریستی در نقاط مختلف ایران دارد که مسبوق به سابقه بودن نام این مجموعه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا موکد آن است.
در ادامه نامه جلالی تاکید شده است: اگرچه موضع اعلامی دولت و دیگر مسئولان محترم جمهوری فرانسه مبتنی بر عدم هرگونه تماس با گروهک مذکور است و اروپا و وزارت خارجه جمهوری فرانسه با موضع‌گیری صریح خود اعلام کرده که وجه خشن و غیردموکراتیک این سازمان باعث شده بسیاری از سازمان‌های حقوق بشر بر ماهیت فرقه‌ای و امتناع این سازمان برای چشم‌پوشی قطعی از خشونت صحه بگذارند، لکن با کمال تاسف همچنان شاهد اقدامات، تحرکات خصمانه، تبلیغ و ترغیب این گروهک در براندازی جمهوری اسلامی در خاک جمهوری فرانسه می‌باشند که با اصول دوستی حاکم بر روابط دوجانبه در مغایرت بوده و استمرار این روند شائبه حمایت غیرمستقیم از این گروهک در کشور دوست جمهوری فرانسه را نزد مردم کشورمان خصوصا خانواده قربانیان حملات تروریستی این گروهک تقویت می‌کند.
جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که با کمال تاسف شاهد سوء استفاده تعدادی از مدعوین اینگونه کنفرانس‌ها در بیان اظهاراتی مبنی بر سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که به هیچ وجه منطبق با فضای روابط دوستانه فیمابین دو کشور در سطوح مختلف نیست.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در این نامه تصریح کرد: با عنایت به اجماع بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گری و همچنین تاکید همگان بر لزوم مقابله جدی با تمامی اشکال این پدیده شوم، این ابهام و سوال جدی وجود دارد که در سایه قوانین و کنترل شدید چگونه امکان جمع‌آوری و هزینه مبالغ هنگفت مالی از سوی گروهک تروریستی منافقین فراهم می‌آید و همچنان شاهد اغماض مراجع ذیصلاح در این خصوص هستیم.
جلالی در پایان این نامه گفت:‌ انتظار کنونی از ایفای نقش مضاعف شما در ممانعت از تکرار اینگونه اقدامات در سایه سابقه جنایات متعدد و گسترده گروهک منافقین در به شهادت رساندن تعداد کثیری از مقامات و مردم شریف ایران و وجود موجی از خشم و نفرت در داخل کشور است که امید می‌رود با همکاری متقابل مانع تاثیرگذاری اینگونه تحرکات در فضای مثبت همکاری‌های دوجانبه باشیم.
کد مطلب: 88391
برچسب ها: گروهک منافقین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *