۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸

ادعای جدید نتانیاهو درباره نیروهای ایرانی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مدعی شد که در سفرش به اروپا توانسته رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان را برای حصول توافق بین‌المللی برای خروج ایران از سوریه متقاعد کند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مدعی شد که در سفرش به اروپا توانسته رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان را برای حصول توافق بین‌المللی برای خروج ایران از سوریه متقاعد کند.
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در نشست هفتگی کابینه گفت که در سفرش به اروپا و دیدار با سران انگلیس، فرانسه و آلمان روی هدف اصلی خود یعنی مقابله با ایران در منطقه و افزایش نفوذ آن در سوریه متمرکز بوده است.
نتانیاهو مدعی شد: خروج نیروهای ایران و نیروهای نیابتی این کشور از سوریه یک فرآیند طولانی است. من مشخص کرده‌ام که به طور قوی در برابر تلاش‌ها برای ایجاد پایگاه علیه ما و در قبال حملات علیه ما اقدام خواهیم کرد.
وی در ادامه درباره سفر اخیرش به اروپا و دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس گفت که در این دیدارهایش روی موضوع ایران متمرکز بوده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: من به اروپا سفر کردم و با سه رهبر بزرگ گفت‌وگو کردم. من روی تهاجم ایران در منطقه، تحولات اخیر در منطقه‌مان و بیش از هر چیز تلاش‌های ایران برای ایجاد حضور نظامی در سوریه متمرکز بودم.
نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفت:‌ این رهبران با هدف اصلی من موافقت کردند و آن ایجاد یک توافق بین‌المللی گسترده است که تاکید می‌کند ایران باید از سوریه، تمام سوریه خارج شود. این هدف اصلی سفر من بود که به میزان زیادی حاصل شد.
روزنامه کامرسانت روسیه ماه گذشته در گزارشی مدعی شد که وزیر دفاع روسیه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توافق کردند که نیروهای ایران و حزب‌الله باید جنوب سوریه را ترک کنند و در ازا این رژیم نیز زمانی که نیروهای اسد برای مقابله با شورشیان به این منطقه وارد می‌شوند مداخله‌ای نخواهد کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز جمعه در گزارشی ادعایی نوشت که نیروهای ایران و حزب‌الله با پوشیدن یونیفرم ارتش سوریه و تحت پرچم سوریه به این منطقه بازگشتند. هر چند وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها گفت که تعدادی از نیروهای حزب‌الله هنوز در جنوب سوریه حضور دارند که به عنوان مشاور عمل می‌کنند.
به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی همواره ادعای واهی و بی‌اساس خود مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه و تلاش کشورمان برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه را تکرار می‌کنند که ایران در پاسخ تاکید کرده است که حضورش در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.
بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نیز به تازگی در یک مصاحبه گفت که ایران هیچ نیروی نظامی در کشورش ندارد و ایرانی‌ها در سوریه تنها به صورت مستشار حضور دارند.
کد مطلب: 88395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *