۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸

تاکتیک‌های احتمالی اون در برابر ترامپ

"نشست تاریخی میان رهبران کره شمالی و آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان روز سه شنبه در سنگاپور برگزار می‌شود اما اینکه رهبر کره شمالی از این نشست به عنوان فرصتی برای خود و کشورش بهره ببرد، جای سوال است با این حال، او می‌تواند از روش‌هایی برای این منظور استفاده کند."
"نشست تاریخی میان رهبران کره شمالی و آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان روز سه شنبه در سنگاپور برگزار می‌شود اما اینکه رهبر کره شمالی از این نشست به عنوان فرصتی برای خود و کشورش بهره ببرد، جای سوال است با این حال، او می‌تواند از روش‌هایی برای این منظور استفاده کند."
به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به این تاکتیک‌ها اشاره کرده است:
عنصر سورپرایز
کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در دیدارش با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که دو ماه قبل برگزار شد، هیچ فرصتی را هدر نداد. اون پس از دست دادن در منطقه غیرنظامی بین دو کره، دست رئیس جمهوری کره جنوبی را گرفت و با هم از مرز عبور کردند و وارد کره جنوبی شدند. اگرچه این اقدام، ساده باشد اما در عمل با نمادگرایی همراه بود و در کره جنوبی از آن به عنوان نشانه‌ای از تمایل اون برای اتحاد دو کره یاد می‌شود.
کیم جونگ اون با نشستن بر سر یک میز با رئیس جمهوری کره جنوبی به مردم این کشور تمایل غیرمنتظره خود را ابراز کرد.
دیدارش با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز مولفه قوی دیگری از شگفتی آفرینی بود.
قدرت آماده‌سازی
مذاکره کنندگان کره شمالی کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند. آنها با دقت عمل می‌کنند.
کیم جونگ اون قطعا درباره تاریخ و خود آمریکا بیشتر از آن چیزی می‌داند که ترامپ از کره شمالی مطلع است.
کیم جونگ اون جوان دیدگاه و نقطه نظر خوبی دارد و یک ایدئولوژی که از آن حمایت می‌کند. او با اطلاع کامل و آگاهی به نیازها و نگرانی‌های مربوط به منافع کشورش به این نشست می‌رود. هر استراتژی که اون در برابر ترامپ از آن استفاده کند، بدون شک پیش از نخستین دست دادنشان به دقت رسیدگی شده است.   
اون، یک رئیس است. همانطور که مقام‌های کاخ سفید تاکید کرده‌اند، اون از فی البداهه عمل کردن، فرار می‌کند. آمادگی و انجام تمهیدات، شالوده هر چیزی است که اون انجامش را انتخاب می‌کند.
به حدس و گمان انداختن دیگران، کسب و کار اون
ابهام، شاید ترسناک باشد. اما از کیم جونگ اون این انتظار می‌رود که باعث شود تا اغلب کاری کند که دیگران حدس بزنند.
نشست سنگاپور تنها به این دلیل برگزار می‌شود که کسی نمی‌تواند منظور اون جوان را درباره موضوع اصلی که همان خلع سلاح اتمی است، درک کند.
برداشت بدبینانه از مذاکرات کره شمالی، این مساله است که آنها تلاش کنند تا موضوع خلع سلاح هسته‌ای خود را به خلع سلاح بقیه طرف‌های هسته‌ای گره بزنند.
کلید اصلی برای درک تصمیم کره شمالی این است که آنها سعی می‌کنند تا نشان دهند متعهد هستند در حالی که در آینده ممکن است زیر همه چیز بزنند. این به معنای عدم داشتن صداقت یا خلف وعده نیست؛ بلکه هوشمندی محسوب می‌شود. مخصوصا اگر شما بتوانید شریک مذاکره خود را وادار به تعهدی کنید که بعدا نتواند خلافش رفتار کند یا آن را نقض کند.
بهره بردن از کاریزما
این یک روش دیگر است که کیم جونگ اون جوان از آن برای دیدار خود با مون جائه این استفاده کرد.
کیم با لبخند و رفتاری مودب در قبال رئیس جمهوری کره جنوبی و حضور همسرش در کنار خودش و نه رفتاری چون یک غول روانی که اغلب از وی در رسانه‌های کره جنوبی نشان داده می‌شود، توانست دیدارهایش با رئیس جمهوری کره جنوبی را به نفع خود پیش ببرد.
البته این حقیقت وجود دارد که اون جوان هر زمان که اراده کند می‌تواند با توپخانه خود سئول را درنوردد.
اون همچنین فردی با وقار جلوه می‌کند که در مقابل شخصیت نمایشی ترامپ می‌تواند اعتبار زیادی را برای او به ارمغان آورد.
و در آخر کسی چه می‌داند؟ به هر حال با وجود این دو رهبر بزرگ و عظیم الجثه، این نمایش هم می‌تواند بزرگ و عظیم باشد.
 
کد مطلب: 88455
برچسب ها: کیم جونگ اون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *