۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳

نتانیاهو دست خالی از اروپا بازگشت

مرکز 'مطالعات و پژوهش های عربی' در تحلیلی در خصوص نتایج سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای اروپایی برای همراه کردن آن ها با خود در دشمنی با ایران نوشت، او بدون دست یافتن به نتیجه خاصی بازگشت.
مرکز 'مطالعات و پژوهش های عربی' در تحلیلی در خصوص نتایج سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای اروپایی برای همراه کردن آن ها با خود در دشمنی با ایران نوشت، او بدون دست یافتن به نتیجه خاصی بازگشت.
به گزارش ایرنا، این مرکز مطالعاتی مصری نوشت، نتانیاهو پس از تحولات اخیر در برجام، این روزها تلاش می کند کشورهای اروپایی را در خصوص مخالفت با برجام و پرونده هسته ای ایران، همراه خود کند تا از آن ها در تحولات دیگر در منطقه هم ضد ایران استفاده کند؛ اسراییل پیوسته تلاش کرده است ثابت کند ایران توافق هسته ای را نقض کرده و در نتیجه طرف های امضا کننده برجام را قانع کند به آن پایان دهند و از سوی دیگر در پی آن است کشورهای اروپایی را به ایران بدبین و با آن دشمن کند و به همین دلیل از سه کشور بزرگ اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار کرد تا شاید بتواند آن ها را ضد ایران بسیج کند.
این مرکز پژوهشی افزود، نتانیاهو 14 خرداد دیدار از کشورهای اروپایی را آغاز کرد و پیش از آن نیز گفته بود : برای دیدار با آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و ترزا می به اروپا می روم ، با آن ها در مورد تحولات منطقه ای بحث و گفت و گو می کنم، در این دیدارها تاکید خواهم کرد نباید به ایران اجازه داد به سلاح هسته ای دست یابد.
این مقام صهیونیست دومین موضوع مذاکرات خود با مقام های اروپایی را متوقف کردن نقش آفرینی ایران در منطقه دانسته بود و گفته بود در مذاکراتش با رهبران اروپایی بر ' ایران و ایران' تمرکز خواهد کرد به ویژه راه های اعمال فشار بر ایران در مورد برنامه هسته ای اش.
این مرکز مطالعاتی مصری در ادامه نوشت، دیدارهای نتانیاهو نه در داخل و نه در خارج با استقبال مواجه نشد و آنگونه که او پیش بینی می کرد، نه تنها موفقیت آمیز نبود بلکه مخالفت هایی با این دیدارها صورت گرفت و شهروندان اروپایی در این سه کشور دست به اعتراض ضد او زدند، در آلمان شماری از شهروندان این کشور مقابل پارلمان تجمع کرده و دیدار نتانیاهو از کشورشان را محکوم کردند، در فرانسه نیز همینطور بود و شمار زیادی از فرانسوی ها در میدان اینولید تجمع کرده و دیدار او از کشورشان را محکوم کردند، در مارسی و سنت اتیان نیز شمار زیادی از فرانسوی ها دیدار او از کشورشان را محکوم کردند و بسیاری از معترضان، اشغالگری ' اسراییل' را در فلسطین محکوم کردند.
جدا از این، مقام های هر سه کشوری که نتانیاهو با آن ها دیدار کرد، بر ضرورت حفظ توافق هسته ای تاکید کردند؛ آنگلا مرکل در دیدار نتایاهو تاکید کرد کشورش به توافق هسته ای احترام می گذارد، مکرون نیز بر پایبندی اروپایی ها به توافق هسته ای تاکید کرد و در خصوص افزایش تنش ها میان 'اسراییل' و ایران در منطقه هشدار داد و ترزا می نیز حفظ برجام را ضروری دانست.
این مرکز مطالعاتی افزود، با توجه به موارد فوق باید گفت، دیدار نتانیاهو از کشورهای اروپایی که در پی بسیج آن ها ضد ایران بود، موفقیت آمیز نبود.
مرکز مطالعات و پژوهش های عربی در پایان نوشت، کشورهای اروپایی در پی حفظ منافع خود در منطقه و همچنین در ایران هستند و (بر خلاف نتانیاهو) می خواهند منطقه باثبات باشد.
کد مطلب: 88466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *