کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس‌لرزه های دیدار ترامپ و اون

22 خرداد 1397 ساعت 11:08

با شروع دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور، که شاید به رویارویی هسته‌ای در شبه‌جزیره کره پایان دهد، دلار به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود جهش کرد درحالی‌که بازارهای سهام آسیا متلاطم شد.


با شروع دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور، که شاید به رویارویی هسته‌ای در شبه‌جزیره کره پایان دهد، دلار به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود جهش کرد درحالی‌که بازارهای سهام آسیا متلاطم شد.
به گزارش مهر، روز سه‌شنبه، با شروع دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور که می‌تواند به رویارویی هسته‌ای در شبه‌جزیره کره پایان دهد، دلار به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود جهش کرد؛ این در حالی است که بازارهای سهام آسیا نیز، متلاطم شدند.
رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، پس از ۴۱ دقیق گفتگوی تک به تک، برای دوربین‌ها لبخند زدند؛ این درحالی است که تنها یک ماه پیش، این دو نفر مشغول رد و بدل کردن توهین به یکدیگر بودند و تنش‌ها در منطقه بر سر برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، بالا گرفته بود.
با این همه با توجه به روابط نامناسب میان این دو کشور، هنوز سرمایه‌گذاران در مورد نتیجه این مذاکرات ناآرام هستند. طرفین جنگ‌ کره در ۵۳-۱۹۵۰ هنوز مشغول مبارزه با هم هستند، چراکه جنگی که در آن میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند، فقط با یک توافق آتش‌بس، خاتمه یافته است.
تجارت تحت شاخص گستره‌سهام آسیا- اقیانوسه در خارج از ژاپن، یعنی ام‌اس‌سی‌آی، متلاطم بود و مدام بین در مناطق مثبت و منفی جابه‌جا می‌شد و در نهایت هم، بدون تغییر بسته شد.
نیکی ژاپن که تا ۰.۹ درصد بالا رفته بود، بیشتر سود خود را از دست داده و در نهایت با ۰.۲ درصد رشد به کار خود پایان داد.
سهام کره‌جنوبی ۰.۱ درصد افت کرد؛ درحالی‌که سهام چین هم در منطقه قرمز قرار گرفت و سی‌اس‌آی۳۰۰ با ۰.۴ درصد افت بسته شد. سهام استرالیا افزایشی جزئی داشت.
در معاملات دیشب هم بازارهای وال‌استریت بالا و پایین شدند. شاخص داو تغییری نکرد، اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۰.۱ درصد رشد کند و نزدک ۰.۲ درصد بالاتر بسته شد.
بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به شکست مذاکرات قبلی با کره‌شمالی، شانس کمی برای موفقیت اجلاس حاضر قائل‌ هستند.
اما در بازار ارز، دلار رشد خوبی داشت و شاخص آن ۰.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان بالا آمد.
در برابر ین، دلار به بالاترین سطح ۳ هفته‌ای خود، ۱۱۰.۴۹ ین در برابر هر دلار، جهش کرد. آخرین نرخ معامله دلار امروز ۱۱۰.۱۸ ین در برابر هر دلار شد.


کد مطلب: 88506

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88506/پس-لرزه-های-دیدار-ترامپ-اون

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir