۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲

دلایل گرانی خودرو از نگاه فروشندگان

دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: کنترل و نظارت بر فعالیت سرشاخه های عرضه کننده خودرو و جلوگیری از احتکار این کالا، ​­­راهکار ایجاد آرامش در بازار خودرو است.
دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: کنترل و نظارت بر فعالیت سرشاخه های عرضه کننده خودرو و جلوگیری از احتکار این کالا، ​­­راهکار ایجاد آرامش در بازار خودرو است.
به گزارش تسنیم، محمود مخلصی با اشاره به اینکه انحصار در شرکتهای عرضه کننده خودروهای داخلی یکی از معضلات بازار خودرو است افزود: عرضه در این شرکتها به نحوی است که درصورت ثبت نام اینترنتی،​ فقط عوامل این شرکتها موفق به ثبت نام می شوند و مصرف کننده امکان آن را پیدا نمی کند و اگر بصورت مستقیم نیز فروش انجام شود در نهایت کالا به بازار می رود و مصرف کننده نمی تواند از طریق شرکت خودرو دریافت کند که این رویه عامل دیگر افزایش قیمت خودرو در بازار است.
وی با بیان اینکه سود حاصل از این روش فروش خودرو ها نصیب عوامل شرکتهای توزیع کننده می شود گفت: خودروهای خارجی نیز از این وضعیت مستثنی نبوده و ورود آنها به بازار نیز از طریق گروهی خاص امکان پذیر است.
دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو افزایش قیمت خودرو را سبب ایجاد نگاه سرمایه ای مردم به این کالا دانست و ادامه داد: هم اکنون مردم خودرو را خریداری و برای افزایش قیمت نگهداری می کنند­ تا پس از بالا رفتن قیمت،​ آن را به فروش برسانند درحالی که با افزایش عرضه به بازار از خودروهای تولید شده فعلی، می توان این روند را شکست و مانع از افزایش قیمت خودرو شد.
مخلصی با اشاره به خودروهای وارداتی موجود در گمرک و ممانعت از خروج آنها­ افزود: ارز کشور برای ورود این خودروها مصرف شده است بنابراین با توجه به ورود قانونی این کالا چرا مسئولان اجازه ترخیص آنها را صادر نمی کنند؟
وی بابیان اینکه نظارتی بر عرضه خودروهای خارجی وجود ندارد که این کالا به دست مصرف کننده برسد گفت: با وجود روند فعلی در افزایش قیمت معلوم نیست خودرو وارداتی ترخیص شده از گمرک به دست مصرف کننده می رسد یا در پارکینگ دیگری احتکار می شود آیا نظارت و قدرتی بر کنترل سرشاخه ها وجود دارد ؟
دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه افزایش روز به روز خودرو سبب گرایش مصرف کننده به سمت خرید خودرو شده و این افزایش تقاضا سبب ادامه روند افزایش قیمت این کالا شده است ادامه داد: اگر کالا به اندازه کافی در بازار باشد هیچ زمانی این افزایش قیمت اتفاق نمی افتد.
مخلصی افزود:­پس از اعلام سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولید​، خودرو سازان داخلی باید با افزایش تولید،­عرضه را در بازار افزایش دهند اما هم اکنون رشد ­قیمتها به اندازه ای است که قدرت خرید آن وجود ندارد.
کد مطلب: 88596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *