۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵

رکورد جدید واردات نفت هند از ایران

واردات نفت هند از ایران با وجود تهدید تحریم‌های جدید آمریکا، در ماه مه حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش داشت که بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۶ به این طرف بود.
واردات نفت هند از ایران با وجود تهدید تحریم‌های جدید آمریکا، در ماه مه حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش داشت که بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۶ به این طرف بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، واردات نفت هند از ژوئن به دلیل تصمیم دو پالایشگاه برای محدود کردن خریدشان از ایران در آستانه بازگشت تحریمهای آمریکا، ممکن است کاهش پیدا کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هشتم ماه مه اعلام کرد که این کشور از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع خواهد کرد که هدف آنها کاهش صادرات نفت است.
طبق آمار کشتیرانی و منابع صنعتی آگاه، واردات نفت هند از ایران در ماه مه ۱۰.۲ درصد نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و حدود ۴۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
طبق آماری که در مطبوعات داخلی منتشر شده است، صادرات نفت ایران در ماه مه به ۲.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد که رکورد بالایی از زمان رفع تحریم‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.
پالایشگاه‌های دولتی هند در سال مالی ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف بر سر حق توسعه یک میدان گازی بزرگ، خرید نفت از ایران را کاهش داده بودند.
با این حال پس از این‌که ایران موافقت کرد تخفیف‌های قابل توجهی را برای حمل نفت عرضه کند، این پالایشگاه‌ها طرح‌هایی را برای افزایش واردات در سال مالی جاری از آوریل اعلام کردند.
هند سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان بوده و دومین مشتری نفتی بزرگ ایران پس از چین است.
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، هفته گذشته اعلام کرد این کشور تا زمان مشخص شدن وضعیت تحریم‌های آمریکا دست نگه داشته و منتظر خواهد ماند.
ایران ماه میلادی گذشته سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند پس از عراق و عربستان سعودی بود و امارات متحده عربی نیز جای ونزوئلا را به عنوان چهارمین صادرکننده بزرگ نفت به این کشور گرفت.

هند مجموعا ۴.۳۴ میلیون بشکه در روز در ماه مه نفت وارد کرد که حدود ۲.۸ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
کد مطلب: 88599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *