۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۷

سفرای کشورهای خارجی در همدان

دبیر کمیته رویدادهای بین‌الملل «همدان 2018» از برگزاری نشست سفرای کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی برای نخستین‌بار در همدان خبر داد.
دبیر کمیته رویدادهای بین‌الملل «همدان 2018» از برگزاری نشست سفرای کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی برای نخستین‌بار در همدان خبر داد.
به گزارش ایسنا، «علی‌اصغر زبردست» چهارشنبه 23 خرداد در شورای سیاست‌گذاری رویدادهای همدان 2018 در استانداری همدان، اظهار کرد: در راستای برنامه همدان 2018 برای نخستین‌بار سفرای کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی به جز کشورهای آسیایی به اتفاق رایزن‌های فرهنگی و بارزگانی کشورها در همدان نشستی خواهند داشت رایزنی‌های آن با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: حضور این 240 سفیر در همدان با رایزن‌های خود کار بزرگ و سنگینی برای استان خواهد بود بنابراین می‌کوشیم هم‌زمان با این رویداد رایزن‌های ایران در سایر کشورها را به همدان دعوت کنیم.
دبیر کمیته رویدادهای بین‌الملل همدان 2018 اعلام کرد: نشست کل سفرای خارجی از 21 تا 22 تیرماه در همدان برگزار خواهد شد البته حضور سفرای ایرانی هنوز تأیید و مشخص نشده است.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی شهر جهانی صنایع‌دستی، سفال، سرامیک، مبل و منبت از 30 مرداد تا 5 شهریورماه در همدان خبر داد و گفت: از 140 کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده که از این میان 10 تا 15 نفر میهمان و سخنران ویژه این برنامه خواهند بود هم‌چنین رئیس سازمان جهانی صنایع‌دستی که در این حوزه بسیار فعال و پویاست، در این برنامه حضور پیدا می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به‌ویژه‌ برنامه‌های روز همدان و روز پزشک با محوریت همدان 2018 گفت: نمایشگاه طب‌سنتی و گیاهان دارویی با عنوان «طب سینوی» در روز یکم شهریورماه برپا می‌شود که از ویژه‌برنامه‌های این نمایشگاه حضور 40 تا 50 نفر از دانشمندان این حوزه از سراسر جهان به جز کشورهای آسیایی خواهد بود.
زبردست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نشست‌ها با محوریت همدان 2018، برگزاری نشستی با شهرداران راه جاده ابریشم در 25 تا 27 آبان‌ماه است که با توجه به این‌که حدود 200 تا 300 شهر در این مسیر قرار داشته و همدان در کریدور آن قرار دارد، این نشست فرصت خوبی برای معرفی و توسعه اقتصادی استان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: استان و مسئولان آن باید این فرصت را مغتنم بشمارند و نهایت استفاده را از آن ببرند، چون این رویدادها حداقل 30 تا 50 سال آینده دوباره به ایران خواهد رسید به همین علت نباید بگذاریم فرصت‌های آن از دست برود، همدان لیاقت این فرصت را دارد.
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز گفت: پیش از راه‌اندازی دانشگاه D8 به فکر بین‌المللی کردن دانشگاه بوعلی بودیم و جرقه این کار بعد از جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی در این دانشگاه زده شد.
دکتر «یعقوب محمدی‌فر» ادامه داد: دانشگاه بوعلی ظرفیت خوبی در حوزه آموزش غیرفارسی‌زبانان دارد، بیشتر رشته‌های مرتبط  در دانشگاه موجود است و به هیچ‌وجه نمی‌گذاریم دانشجو از استان خارج شود و خوشبختانه این مسأله نیز بازخورد خوبی داشته است.
وی با اشاره به این‌که افتتاحیه دانشگاه D8 اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد، یادآور شد: در راستای رویداد همدان 2018 نشست بین‌المللی ایران‌شناسی در ارتباط با بررسی شرایط و وضعیت ایران در جنگ جهانی اول برگزار می‌شود و اگر بتوانیم باستان‌شناسان بزرگ را به استان بیاوریم مسیر غرب کشور برای آن‌ها باز خواهد شد.
کد مطلب: 88637
برچسب ها: همدان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *