۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

نخست وزیر گرجستان استعفا کرد

«گیورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان ، بدنبال تظاهرات دو هفته اخیر معترضان در مقابل پارلمان این کشور، روز جهارشنبه اعلام کرد، از سمت خود استعفا می کند .
«گیورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان ، بدنبال تظاهرات دو هفته اخیر معترضان در مقابل پارلمان این کشور، روز جهارشنبه اعلام کرد، از سمت خود استعفا می کند .
به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک گرجستان»، کویریکاشویلی با تشریح دلیل تصمیم خود گفت : متوجه شرایط و احساسات موجود در حزب -حاکم - هستم، بنا بر این تصمیم گرفتم، از سمت خود استعفا کنم . 
وی، از ماه دسامبر سال 2015 میلادی این سمت را بر عهده داشت. 
گروهی از شهروندان گرجستان از 10 خرداد ماه ، در اعتراض به حکم تبرئه عاملان قتل دو نوجوان ، در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس تجمع کرده و با برگزاری تظاهرات ،خواستار استعفای نخست وزیر بودند.
در نخستین روز تظاهرات معترضان ، دادستان کل گرجستان ناچار به استعفا شد ولی تظاهر کنندگان اعلام کردند که تا استعفای نخست وزیر ، به اعترضات خود ادامه خواهند داد.
کویریکاشویلی،یکی از دلایل استعفای خود را اختلاف نظر با «بیدزینا ایوانیشویلی » موسس حزب حاکم گرجستان در مورد جگونگی فعالیت دولت و بخصوص در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی در این کشور اعلام کرد.
رسانه های گرجستان روز گذشته ، از نشست ویژه مقامات دولتی و گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور که وابسته به حزب حاکم « رویای گرجستان » هستند ، خبر داده و اعلام کرده بودند که در این نشست موضوع استعفای نخست وزیر و برخی مقامات بررسی می شود ، ولی این خبر از سوی مراجع رسمی تکذیب شده بود . 
رسانه ها همچنین، از وجود نارضایتی در داخل حزب حاکم در باره فعالیت کویریکاشویلی و دولت وی خبر می دادند.
بر اساس قانون اساسی گرجستان استعفای نخست وزیر به معنی منحل شدن هیات دولت است .
کد مطلب: 88660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *