۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱

یک ملت سرمست از نسیم شادی

برد شیرین و پیروزی غرور آفرین تیم ملی ایران مقابل تیم مقتدر مغرب و نیز صدرنشینی در گروه موسوم به مرگ باعث شد تا شامگاه جمعه ایرانیان در سراسر کشور به جشن و پایکوبی بپردازند و یکصدا ندای «ایران ایران » سر دهند.
برد شیرین و پیروزی غرور آفرین تیم ملی ایران مقابل تیم مقتدر مغرب و نیز صدرنشینی در گروه موسوم به مرگ باعث شد تا شامگاه جمعه ایرانیان در سراسر کشور به جشن و پایکوبی بپردازند و یکصدا ندای «ایران ایران » سر دهند.
شاگردان کی روش اگرچه دقایق ابتدای بازی اسیر فشار تاکتیکی حریف قدرتمند مغرب شدند اما با گذشت دقایقی با تسلط بر توپ و میدان، از استرس خارج شده و ادامه این دیدار حساس را با دوندگی بیشتر، حفظ توپ و کاهش اشتباهات فردی به مراتب بهتر سپری کردند.
مغرب اگرچه در تاکتیک هجومی خود سعی داشت در همان دقایق ابتدایی بازی با فشار از جناحین و نفوذ به قلب دفاع تیم کشورمان به گل برسد اما نتوانست به هدف نهایی خود دست یابد.
مهمترین ویژگی تیم تحت هدایت کارلوس کی روش در این مسابقه دوندگی بی امان، مهار بازیکنان کلیدی مغرب و توقف حریف در تاکتیک تهاجمی این تیم آفریقایی بود.
پس از به صدا درآمدن سوت پایان این بازی پرهیجان بود که مردم ایران در جای جای کشورمان به خیابان ها ریختند و شیپورهای شادی نواخته شد و پرچم سه رنگ کشورمان در دستان زنان و مردان کشورمان به اهتزاز درآمد.

گزارش های ارسالی خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها:

**مازندران
شهرها و روستاهای مازندران در شبی که تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین بازی خود در جام جهانی را با پیروزی شیرین مقابل مغرب به پایان رساند، غرق در شادی و نشاط شد.
مازنی ها با شروع این دیدار نفس ها را در سینه ها حبس کردند و به مدت بیش از 2 ساعت چشم از صفحه تلویزیون ها بر نداشتند.
سکوت و انتظار با گل پیروزی تیم ملی ایران چنان شکسته شد که مردم، از پیر و جوان و زن و مرد به صورت دسته جمعی و خانوادگی به سوی خیابان ها، کوچه ها و معابر شهری و روستایی و همچنین بوستان ها و مکان های عمومی سرازیر شدند و به شادی پرداختند.

**یزد
برد شیرین تیم ملی فوتبال ایران هواداران یزدی را نیز به خیایان های این شهر آورد.
یزدی های هوادار تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب پس از برتری یک بر صفر این تیم بر مغرب در حالی که بوق خودروها و موتورسیکلت های خود را به صدا درآورده بودند در برخی خیابان های یزد کاروان شادی به راه انداختند.

**کردستان
شهروندان سنندجی و علاقه مندان به فوتبال دقایقی پس از پیروزی تیم ملی کشورمان برابر مغرب در اولین بازی خود در جام جهانی 2018 روسیه به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.
مردم بویژه جوانان و نوجوانان با حضور در میدان آزادی، انقلاب و خیابان های اصلی از جمله معابر منتهی به پارک بزرگ آبیدر بخاطر پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ابراز شادمانی کردند.
در برخی مناطق مردم با پخش موسیقی کُردی از سیستم های صوتی خودروها به رقص و هله پرکی پرداخته و خوشحالی خود را اینگونه ابراز داشتند.

**آستارا
مردم شهرستان مرزی آستارا نیز پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر مغرب در جام جهانی 2018 روسیه، با راه اندازی کاروان خودرویی در خیابان ها شادمانی کردند.
جمعی از مردم و جوانان شهرهای آستارا و لوندویل با سر دادن شعارهای ایران ایران، خوشحالی خود را از پیروزی تیم ملی کشورمان نشان دادند.

**همدان
مردم اقصی نقاط استان همدان پس از برتری تیم ملی کشورمان مقابل مغرب به خیابان ها آمدند و اقدام به شادی کردند.
برخی از مردم همدان نیز در حالی که پرچم ایران و عکس های ملی پوشان کشورمان را در دست داشتند با به صدا در آوردن بوق وسایل نقلیه خود و شعارهای باز هم مثل همیشه ایران برنده می شه، ایرانی قهرمان، ایرانی با مرام و ایران خاک دلیران خوشحالی خود را از پیروزی تیم ملی فوتبال نشان دادند.
حضور مردم در برخی خیابان های شهر همدان موجب بروز ترافیک به ویژه در بلوار ارم، بوعلی، آرامگاه بوعلی و مسیرهای منتهی به میدان قائم و عباس آباد شده و تعداد زیادی از ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز برای ایجاد نظم و ترافیک فعالانه در صحنه حضور داشتند.

**آذربایجان غربی
مردم فوتبال دوست آذربایجان غربی نیز دقایقی پس از پایان دیدار تیم های ملی ایران و مغرب در جام جهانی روسیه که با برتری کشورمان همراه بود، در خیابان ها حاضر شده و این پیروزی را جشن گرفتند.
اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی خودروها، وصل پرچم سه رنگ ایران بر روی برف پاک کن خودروها، در دست داشتن تصاویر بازیکنان و سرمربی تیم ملی و همچنین پخش سرودهای شاد از جمله مظاهر شادی مردم ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی بود.

**اردبیل
شهروندان استان اردبیل پس از پایان بازی تیم های ملی ایران و مغرب با به صدا درآوردن بوق ماشین و به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران پیروزی تیم ملی را جشن گرفتند.
از شهرستان های سرعین، خلخال، پارس آباد و مشگین شهر نیز جشن و شادمانی شهروندان به خاطر پیروزی تیم ملی فوتبال ایران گزارش می شود.

**البرز
پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، مقابل مغرب در رقابت های جام جهانی 2018، موجی از شادمانی در استان البرز به وجود آورد.
مردم استان البرز در شهرهای کرج، هشتگرد، نظرآباد، فردیس، کمالشهر، محمد شهر، طالقان و دیگر مناطق استان این پیروزی را به یکدیگر تبریک گفتند و برای موفقیت بیشتر تیم ملی کشورمان دعا کردند.

**چهارمحال و بختیاری
دوستداران فوتبال در چهارمحال و بختیاری نیز جمعه شب با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مغرب، به شادی در خیابان ها پرداختند.
تعدادی از جوانان با زدن بوق خودروها و نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران، در خیابان کاشانی شهرکرد این پیروزی را جشن گرفتند.

**خوزستان
پیروزی غرور آفرین تیم ملی ایران مقابل تیم مقتدر مغرب، جوانان خوزستانی را نیز برای جشن و شادی به خیابان ها کشاند.
صدها جوان اهوازی با جشن و پایکوبی در سطح شهر ندای ایران ایران سر دادند.

**سمنان
شماری از شهروندان سمنانی نیز با راه اندازی کاروان شادی به جشن و پایکوبی پرداختند.
کاروان های شادی پیروزی تیم ملی در شهر سمنان مرکز استان حد فاصل میدان سعدی، بلوار قائم، میدان کوثر و میدان امام علی(ع) برگزار و با نواختن بوق و اهتزاز پرچم ایران از بازیکنان تیم ملی قدردانی کردند.
بیشتر خیابان های مرکزی هشت شهرستان استان سمنان به دنبال حضور انبوه هواداران تیم ملی ترافیک شدیدی ایجاد شده بود.

**فارس
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم مغرب شادمانی مردم شیراز را نیز همگام با دیگر ایرانیان در پی داشت و جمعه شب مردم در خیابان های این شهر کامیابی تیم ایران را جشن گرفتند.
بیشتر مردم شیراز بر اساس عادت و روشی دیرین، بولوار چمران را به عنوان کانون شادی ها برگزیدند و در این مکان برخی افراد حتی به پخش شیرینی اقدام کردند.

**قزوین
مردم قزوین نیز جمعه شب و پس از برد تیم ملی فوتبال کشورمان برابر مغرب به خیابان ها آمده و به شور و شادمانی پرداختند.
صدای بوق خودروها همراه با اهتزار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی باعث کندی تردد وسایل نقلیه موتوری در خیابان های اصلی شهر قزوین از جمله خیام، فلسطین، توحید، بوعلی و شهید بابایی شده است.
تعدادی زیادی از نوجوانان و جوانان قزوینی نیز با به دست گرفتن تصاویر تعدادی از فوتبالیست های تیم ملی و پرچم کشورمان در خیابان ها و معابر عمومی ظاهر شده و به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی فوتبال در روسیه مقابل مغرب قهرمان قاره آفریقا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد تا برای صعود به دور بعد امیدوار باشد.
این دیدار از گروه دوم با قضاوت «جونیت چاکر» داور ترکیه ای و در ورزشگاه شهر «سن پترزبورگ» روسیه برگزار شد.
این دیدار در حالی آغاز شد که هر دو تیم برای داشتن شانس صعود نیاز به سه امتیاز بازی داشتند.
در نهایت یوزهای ایران این نبرد سخت را با برتری یک بر صفر به اتمام رساندند و جام جهانی را با برد شیرین آغاز کردند و در ادامه با تساوی تیم اسپاینا و پرتغال، صدرنشین گروه موسوم به مرگ شدند.
تیم کشورمان آخرین بار در جام جهانی 98 موفق به کسب برتری برابر آمریکا شده بود.
تیم ایران، چهارشنبه 30 خرداد با اسپانیا و دوشنبه 4 تیر با پرتغال دیدار خواهد کرد.
کد مطلب: 88698
برچسب ها: جام جهانی ۲۰۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *