۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵

مصر به ملوانان عراقی اجازه پیاده شدن نداد

مدیرعامل شرکت ملی حمل و نقل دریایی عراق از اقدام دولت مصر در ممانعت از پیاده شدن ملوانان خود در خاک این کشور ابراز خشم کرد.
مدیرعامل شرکت ملی حمل و نقل دریایی عراق از اقدام دولت مصر در ممانعت از پیاده شدن ملوانان خود در خاک این کشور ابراز خشم کرد.
به گزارش ایرنا، 'عبدالکریم کنهل' روز یکشنبه به خبرگزاری السومریه نیوز گفته است که مقامات مصرفی بر خلاف همیشه از پیاده شدن ملوانان عراقی از شناورهای خود و ورود به خاک مصر جلوگیری کردند.
وی گفت این درحالی است که ملوانان یاد شده دارای مجوزهای معتبر بین المللی هستند و بر اساس آن باید به آنها که سفرهای طاقت فرسای دریایی انجام می دهند اجازه پیاده شدن و استراحت داده شود.
کنهل گفت از وزارتخانه های خارجه و حمل و نقل خواسته ایم در این خصوص مذاکرات لازم برای متقاعد کردن طرف مصری برای بازگشت از این تصمیم را انجام دهند.
وی هشدار داد در صورت ادامه این رفتار از سوی مصری ها، شرکت حمل و نقل دریایی عراق نیز ممکن است رفتار مقابله به مثل را در دستور کار قرار دهد.
شرکت ملی حمل و نقل دریایی عراق که مقر آن در بندر بصره در جنوب عراق است، در سال 1952 تاسیس شد و در سال 1962 کار خود را با مالکیت دو کشتی پی گرفت و هم اکنون دست کم پنج کشتی در مالکیت خود دارد که عمدتا درخطوط دریایی میان عراق با بنادری در دو قاره آسیا و آفریقا فعالیت دارند.
این شرکت دو هزار و 600 نیروی کار شامل ملوان، تکنیسین، نیروی حفاظت و مهندس دریایی دارد که دانش آموختگان آکادمی مطالعات دریایی خلیج فارس در استان بصره هستند.
کد مطلب: 88800
برچسب ها: مصر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *