۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳

بازداشت راننده سابق بن لادن

منابعی در ارتش موسوم به "ارتش ملی لیبی" از بازداشت راننده سابق اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده در شهر درنه خبر دادند.
منابعی در ارتش موسوم به "ارتش ملی لیبی" از بازداشت راننده سابق اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده در شهر درنه خبر دادند.
به گزارش ایسنا، با ادامه حملات هوایی نیروهای ارتش ملی لیبی به منظور هدف قرار دادن شبه‌نظامیان مسلح در منطقه هلال نفتی نیروهای این ارتش توانستند وارد آخرین پایگاه‌های افراط گرایان در شهر درنه واقع در شرق لیبی شوند و سفیان بن قمو، یکی از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی و راننده سابق اسامه بن لادن، رهبر سازمان القاعده را بازداشت کنند.
منابع در ارتش ملی لیبی اعلام کردند، بن قمو در مقر خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در "الرجمة" خارج از شهر بنغازی واقع در شرق این کشور مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.
بن قمو یکی از برجسته‌ترین سرکرده سازمان القاعده و راننده بن لادن در زمان حضورش در سودان بود و در تعدادی از عملیات تروریستی و رویارویی علیه نیروهای ارتش ملی شرکت کرده بود.
سفیان از اهالی درنه آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی در شرق لیبی است که در آن گروه افراطی "انصارالشریعه" تاسیس شد که یکی از بارزترین گروه‌های تروریستی بین‌المللی است.
از سوی دیگر آمریکا و ایتالیا حمله به منطقه هلال نفتی و تسلط بر دو بندر راس لانوف و السدره را محکوم  کردند.
موسسه ملی نفت در لیبی اعلام کرد که در نتیجه حمله مسلحانه به دو بندر راس لانوف و السدره ضررهای زیادی به مخزن شماره ۱۲ شرکت "الهروج" در راس لانوف وارد شده است.
موسسه مذکور همچنین از تمامی گروه‌ها خواست تا از بخش نفتی، شرکت ملی نفت و تاسیسات نفتی در بازی سیاست استفاده نکنند.
شرکت ملی نفت این تاسیسات را یکی از "دارایی‌های مردم لیبی، نشان دهنده قدرت و آینده لیبیایی‌ها" دانست.
در همین راستا، آمریکا که با عبارت‌های شدیداللحن حملات اخیر علیه بندر راس لانوف و السدره را محکوم کرد و خواستار منع فوری حملات به زیرساخت‌های حیاتی ملی در لیبی شد.
سفارت آمریکا در لیبی اعلام کرد که تاسیسات نفتی، استخراج و واردات نفت جزو دارایی‌های ملت لیبی هستند و باید طبق قطعنامه ۲۲۵۹ و ۲۲۷۸ شورای امنیت تحت نظارت شرکت ملی نفت باشند.
از سوی دیگر، سفیر ایتالیا در لیبی تاکید کرد: این حمله گامی منفی است که منجر به وخیم‌تر شدن درگیری می‌شود و منابع لیبیایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
وی در ادامه گفت: اداره خشونت و بدرفتاری در شرق لیبی منجر به عمیق‌تر شدن بحران به جای رایزنی و آشتی می‌شود.
از سوی دیگر، شرکت نفتی لیبی "الهروج" از آتش گرفتن مخازن نفت خام که حاوی حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در بندر راس لانوف است، خبر داد.
بخش حمل و نقل بندر راس لانوف وابسته به شرکت الهروج اعلام کرد، آنچه رخ داد ضرر  گسترده و فاجعه‌ای بزرگ است.
شرکت مذکور همچنین اعلام کرد، مخازن نفت شماره ۲ در بندر راس لانوف پس از اصابت موشک ناشناس آتش گرفت.
کد مطلب: 88856
برچسب ها: بن لادن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *