۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

انتقاد بی سابقه ملانیا ترامپ از همسرش

همسر رئیس جمهور آمریکا در اقدامی بی سابقه، مخالفت علنی خود را با سیاست های مهاجرتی همسرش اعلام کرد.
همسر رئیس جمهور آمریکا در اقدامی بی سابقه، مخالفت علنی خود را با سیاست های مهاجرتی همسرش اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد: «ملانیا ترامپ» همسر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای بی سابقه، مخالفت علنی خود را با سیاست های همسرش در ارتباط با جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان اعلام کرد.
«استفانی گریشام» مدیر مطبوعاتی ملانیا ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: «خانم ترامپ از دیدن جدا کردن کودکان از والدینشان بیزار است و امیدوار است هر دو طرف (جمهوری خواهان و دموکرات ها) بتوانند به یک راه حل مناسب در مورد مهاجرت دست یابند. او (ملانیا ترامپ) معتقد است که «ما به کشوری نیاز داریم که از تمام قوانین پیروی کند، اما در عین حال به کشوری نیاز داریم که با قلب و روح (انسانی) هدایت، و با مروت اداره شود.»
ترامپ دموکرات ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است. این در حالیست که مقامات ارشد دولت ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد. 
«لورا بوش» همسر جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز با صدور بیانیه ای سیاست جنجالی دولت ترامپ را بی رحمانه و غیراخلاقی دانست. 
«نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیرا به شدت سیاست جدایی خانواده‌ ها را مورد انتقاد قرار داده و آن را وحشیانه خوانده بود. 
« پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است با چنین سیاست‌ هایی راحت نیست و افزود: «ما نمی‌خواهیم کودکان از والدینشان جدا شوند.»
بحث‌ های در مورد سیاست مهاجرتی ترامپ در هفته های اخیر بسیار جنجالی شده و انتقاد های حقوق بشری بسیاری را متوجه دولت آمریکا کرده است. این جنجال ها پس از آن تشدید شد که دولت ترامپ اعلام کرد در برابر عبور غیرقانونی مهاجران از مرز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد. بنا بر سیاست جدید دولت  ترامپ، اشخاصی که به طور غیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشوند، دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می گیرند و کودکان آنها به مراکز اسکان موقت فرستاده می شوند.
دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌ سازی و نقض حقوق خانواده‌ های مهاجری که به صورت غیرمجاز وارد خاک این کشور می‌ شوند، پایان دهد.
از 19 آوریل تا 31 مه امسال، حدود 2 هزار کودک از والدین اش جدا شده و به مراکز اسکان موقت منتقل شده اند.
دولت ترامپ همواره موضع سرسختی در قبال مهاجران و پناهجویان داشته است. از جمله این موارد می توان لغو قانون «داکا» را نام برد. این قانون با هدف حمایت از آن دسته مهاجران غیرقانونی تصویب شده بود که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و در این کشور بزرگ شده بودند.
مسئله مهاجرت بارها به تعطیلی دولت آمریکا منتهی شد.
کد مطلب: 88875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *