۱
۰
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶

آغاز تحریم‌های جدید صنعت خودرو از 15 مرداد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه خودرو شامل تحریم‌های جدید نمی‌شود، گفت: اما قطعات و مواد اولیه خودرو تحریم می‌شود که این امر حاکی از خشن و مهلک بودن تحریم‌هاست.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه خودرو شامل تحریم‌های جدید نمی‌شود، گفت: اما قطعات و مواد اولیه خودرو تحریم می‌شود که این امر حاکی از خشن و مهلک بودن تحریم‌هاست.
به گزارش فارس، محمدرضا نجفی‌منش امروز در سی و نهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران در مورد طرح جدید ترامپ جهت ایجاد مشکلات اقتصادی و راهکارهای پیشنهادی گفت:‌ از 15 مرداد تحریم‌‌های صنعت خودرو آغاز می‌شود.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه خودرو تحریم نیست،‌ گفت: این تحریم‌ها شامل قطعات و مواد اولیه خودرو است که حاکی از این است که این بار تحریم‌ها بسیار خشن و مهلک است.
وی افزود: به طوری که بعضی شرکت‌ها جرات همکاری با ایران را ندارند و علیرغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برخی شرکت‌های خودروسازی در ایران حاضر به ادامه همکاری با ما نیستند.
نجفی‌منش اظهار داشت: حداقل 500 نفر در خزانه‌داری آمریکا به کار گرفته شده که مسائل تحریم‌های ایران را دنبال کنند و به نظر می‌رسد، ما برای مقابله با این کار باید 5 هزار نفر را به کار بگیریم.
وی در ادامه به راهکارهای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: ایجاد ستاد مقابله با تحریم‌ها با ستاد ویژه اقتصادی بخش معاون اول ریاست جمهوری یکی از این راهکارهاست.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این ستاد باید با همکاری وزارت امور خارجه مسائل را پیگیری کند و با یکصدایی با ارتباط با سایر کشورها از طریق وزیر امور خارجه مسائل را پیگیری کنیم.
نجفی‌منش بیان داشت:‌همچنین ارتباط دائم با شرکت‌ها برای حل مشکلات لازم است و پیشنهاد می‌شود در اموری مانند گمرک، استاندارد،‌ نظام مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها تسهیل‌گری صورت گیرد.
کد مطلب: 88901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهنم بهتر بذار خودرو سازها حالا بکشن