۰
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲

اعترافات عجیب قاتلان 8 زن گیلانی

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل‌های سریالی در گیلان ، متهم ردیف اول تنها به سه فقره قتل اعتراف کرد و متهم ردیف دوم دلیل فروش طلای مقتولان را تهدید به قتل فرزندانش عنوان کرد.
دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل‌های سریالی در گیلان ، متهم ردیف اول تنها به سه فقره قتل اعتراف کرد و متهم ردیف دوم دلیل فروش طلای مقتولان را تهدید به قتل فرزندانش عنوان کرد.
به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهام قتل زوج گیلانی با قضاوت قاضی کاشانی در دادگستری کل استان گیلان با حضور متهمان و اولیای دم همه مقتولان برگزار شد.
اولیای دم مقتولان پرونده قتل های سریالی زوج گیلانی در دادخواست‌هایی که به‌صورت لایحه تقدیم مقام قضایی کردند خواستار صدور حکم به قصاص نفس متهم و مجازات قانونی متهم ردیف اول و دوم از دادگاه به دلیل اتهام هشت فقره قتل عمدی، مشارکت در قتل، جنایات بر میت، مباشرت در معامله در اموال مسروقه و سرقت طلاجات شدند.
متهم ردیف اول در پاره‌ای از دفاعیات خود خطاب به قاضی و اولیای دم اظهار کرد: تنها سه فقره از قتل‌هایی را که نوشته‌اند را قبول دارم، مرقومه هایی که توسط بازپرسی از من نوشته‌شده را قبول ندارم چون همگی آن‌ها از روی اجبار و تهدید نوشته‌شده است.
ف.ن معروف به بهزاد با بیان اینکه 14 ماه و نیم در سلول انفرادی بودم و توانایی دفاع از خود را نداشته‌ام افزود: انگیزه قتل من در پرونده سرقت طلاجات نبوده درحالی‌که انگیزه دیگری برای قتل‌ها داشته‌ام و خصوصی به قاضی پرونده خواهم گفت.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه هیچ رسانه‌ای وجود ندارد درحالی‌که جلسه گذشته چندین دوربین و حسابرسان حضور داشتند گفت: درزمانی که کیفرخواست پرونده قتل‌های من قرائت می‌شد دوربین‌های بسیار زیادی از خبرگزاری‌ها و صداوسیما حضور داشتند درحالی‌که امروز، روز دفاعیات من است و هیچ دوربینی برای ثبت اظهاراتم وجود ندارد.
متهم ردیف اول با اشاره به دو قتل صورت گرفته (م.ق) و (پ.س) گفت: در این دو فقره قتل اصلاً من در گیلان نبوده‌ام بلکه در شهر عسلویه مشغول کار بودم و در جریان این قتل‌ها قرار نداشتم.
بهزاد مدعی شد که در جریان بازپرسی‌ها نیاز به مواد مخدر مثل تریاک، ژلوفن و ترامادول داشته و در این حالت پاسخ بازرسی‌ها را داده که هیچ‌کدام از روی عقل و تفکر نبوده است بلکه از روی خماری پاسخ داده است.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته تا امروز تنها هفت روز وقت داشتم که مدت بسیار کمی برای مطالعه و دقت در کیفرخواست قرائت‌شده از سوی نماینده دادستان است خاطرنشان کرد: به من گفته‌شده بود که 31 تیرماه وقتی رسیدگی به پرونده دارند درحالی‌که امروز برای دفاع از خود به دادسرا آمده‌ام و از قاضی نیازمند وقت بیشتری هستم.
متهم ردیف اول پرونده قتل سریالی گیلان با بیان اینکه از اعدام و مرگ به‌هیچ‌وجه نمی‌ترسم و از اینکه سرانجام اعدام می‌شوم مطلع ام، گفت: چندین بار اقدام به خودکشی کردم اما هیچ‌گاه موفق نشدم و نیازی نیز برای دروغ گفتن ندارم.
متهم ردیف دوم پرونده قتل سریالی که متهم به یک فقره معاونت در قتل عمدی، فراهم نمودن مقدمات ارتکاب جرم توسط مباشرت در معامله مانند خرید سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تسهیل وقوع جرم از طریق جلب اعتماد مقتوله با ارائه وسایل خوراکی به وی و ترغیب مرحومه جهت سوارشدن به خودروی متهم ردیف اول، مساعدت در خلاصی دادن متهم ردیف اول است اظهار کرد: در هیچ‌کدام از قتل‌هایی که همسرم مرتکب شده هم‌دستی و همراهی نداشتم بلکه در اواخر زندگی مشترک خود تنها به مسائلی پی بردم که همان نیز باعث شد تنش‌های بین ما ایجاد شود.
(ل، گ) معروف به نگار با اشاره به جرائم خود که به آن متهم است افزود: تنها دو فقره از فروش طلاجاتی را که همسرم به من داده را قبول دارم که یکی را همسرم به من هدیه داده و دیگری را نیز که حاصل سرقت بود به من بخشید و من نیز اقدام به فروش آن در بازار کردم.
وی با بیان اینکه طلای اولی که متهم ردیف اول در اختیارش گذاشته‌شده طلاجات جامانده از یک مسافر بود و من نیز آن را در بازار فروختم افزود: طلاجات مسروقه که متهم ردیف اول بار دوم در اختیارم گذاشت را از روی تهدید و اجبار مبنی بر اینکه فرزند اول پسرم را خواهد کشت و فرزند دوم ما را مفقود خواهد کرد مجبور به فروش آن در بازار شدم.
نگار با اعتراف به این نکته که سیم‌کارت و گوشی‌های مسروقی را از خواهر امام رشت تهیه می‌کرده و در اختیار همسرش قرار می‌داده گفت: دلیل این‌که من اقدام به تهیه سیم‌کارت و گوشی موبایل برای همسرم می‌کردم این بود که فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه همسرم را یک مأمور می‌پنداشتند و اقدام به فروش سیم‌کارت و گوشی موبایل به وی نمی‌کردند.
متهم ردیف دوم پرونده با بیان اینکه یکی از سیم‌کارت‌های خریداری‌شده را به همسرش داده و دیگری را خود استفاده می‌کرده خاطرنشان کرد: همسرم از چک‌های شخصی من برای معاملات خود استفاده می‌کرد و چون چک‌ها به نام من بود و نمی‌توانستم آن‌ها را پاس کنم، مجبور شدم خط خود را عوض کنم تا از دید چشم طلبکاران خودم را پنهان کنم.
وی با بیان اینکه تنها یک مقتول را در خانه خود مشاهده کردم که ملبس بود و زخمی نیز بر پیکر نداشته گفت: با دیدن این موضوع بسیار متعجب و متأثر شدم و قصد داشتم به وی کمک کنم اما با تهدید همسر مواجه شدم و نهایتاً من و فرزندم را در داخل یک اتاق محبوس کرد.
وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده قتل سریالی زوج گیلانی نیز در جلسه رسیدگی در دفاعیات خود از موکلش اظهار کرد: نکاتی را که در متن کیفرخواست مرقوم شده با افعالی که متهم به آن متهم شده برابری نمی‌کند و نیاز است دقت لازم در این رابطه صورت بگیرد.
قاضی این پرونده نیز در پایان جلسه با اشاره به اظهارات و دفاعیات مطرح‌شده در این جلسه اظهار کرد: با توجه به استدلال مدافعان وکیل متهم ردیف اول و دوم و همچنین استماع اظهارات اولیای دم مقتولان، به استناد ماده 369 آیین دادرسی کیفری به مدت یک هفته اعلام تنفس اصحاب دعوا اعلام می‌شود.
جلسه بعدی رسیدگی این پرونده قتل سریالی در هفت‌تیر امسال با حضور طرفین برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 89045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *