۰
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰

خطر جدی در کمین مهاجران روهینگیایی

سر رسیدن فصل باران های موسمی بر خطرات متنوع علیه مسلمانان آواره روهینگیا دربنگلادش افزوده و جان آنها را با خطر جدی روبرو کرده است.
سر رسیدن فصل باران های موسمی بر خطرات متنوع علیه مسلمانان آواره روهینگیا دربنگلادش افزوده و جان آنها را با خطر جدی روبرو کرده است.
به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه های بنگلادش، بیشتر اردوگاههایی که در جنوب بنگلادش برای اسکان این پناهجویان آماده شده، فاقد حداقل استانداردهای مورد نیاز برای استقرار خانواده ها هستند و موسم باران های سیل آسا که اصطلاحا به آن 'مون سون' گفته می شود بر نگرانی آوارگان و همچنین دولت بنگلادش افزوده است.
درحال حاضر بیش از 900 هزار آواره روهینگیا در بنگلادش زندگی می کنند که بیش از دو سوم آنها فقط در یک اردوگاه که بزرگترین نقطه تجمع آوارگان در جهان است تجمع کرده اند.
خانه هایی که در این اردوگاهها برای اسکان خانواده های معمولا پرجمعیت روهینگیا ساخته شده است معمولا کلبه های سستی هستند که از بامبو و پلاستیک سرهم بندی شده اند. بیشتر آنها یا روی دامنه های پرشیب تپه ها و یا در اطراف محل هایی ساخته شده اند که آب آلوده کثیف در آنها جمع شده است.
پیتر مائورر رییس سازمان بین المللی هلال احمر نیز قرار است به زودی بنگلادش سفر کند تا از نزدیک با نتایج عملکرد این سازمان در ایالت راخین در میانمار و اردوگاه کاگس بازار در بنگلادش آشنا شود.
سرکوب وحشیانه نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان در ایالت راخین این کشور که اکثریت روهینگیا دارد از اواخر ماه اگوست (مرداد ماه) سال گذشته آغاز شد که در نتیجه آن بیش از 700 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و در منطقه کاگس بازار بنگلادش مستقر شدند.
میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و بسیاری از آنها را مجبور می کند در شرایطی مانند آپارتاید در اردوگاهها زندگی کنند.
پس از موج مهاجرت اخیر، دسترسی به غذا، مراقبت های بهداشتی، آموزش و نیازمندی های روزمره برای بسیاری از آنها بسیار دشوار شده است.
مائورر قبلا در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار تاسف کرده بود که علیرغم گذشت ده ماه از آغاز بحران، هنوز بسیاری از مهاجران در معرض رنج و سختی زیاد قرار دارند.
کد مطلب: 89088
برچسب ها: میانمار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *