کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرعت، جان سه نفر را در تهران گرفت

2 تير 1397 ساعت 12:24

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که سرعت غیرمجاز در هفته ای که گذشت جان سه نفر را در تهران گرفته است.


رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که سرعت غیرمجاز در هفته ای که گذشت جان سه نفر را در تهران گرفته است.
به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به تصادفات رانندگی رخ داده طی هفته گذشته در پایتخت اظهارکرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم متأسفانه شاهد وقوع ۳ فقره تصادف منجر به فوت در سطح معابر شهر تهران بودیم.یک مورد مربوط به تصادف وانت پیکان در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان محدوده پل شهید کاظمی بود که سرعت غیرمجاز و برخورد وسیله نقلیه با جدول و موانع ترافیکی باعث واژگونی وانت پیکان و مرگ راننده شد.
وی با بیان اینکه حادثه دوم نیز درمسیر جنوب به شمال تونل توحید و درپی سرعت غیر مجاز و عدم توانایی موتورسیکلت رخ داد، گفت: در این حادثه موتورسیکلت با جدول و دیواره بتنی تونل برخورد ودر اثر ضربه وارده به سر راننده در دم فوت کرد و حادثه سوم نیز در بلوار همیلا در پونک رخ داد و در جریان آن راننده یک دستگاه وانت نیسان با عابر پیاده‌ای که در حال عبور از عرض خیابان بود برخورد کرد و عابر جان خود را از دست داد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در هر سه حادثه سرعت غیرمجاز و بی توجهی راننده به رعایت قوانین و مقررات مشهود است، گفت: این سه حادثه به خوبی سهم هریک از کاربران ترافیک از کل تصادفات را نشان می‌دهد و بیانگر این است که عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هم به اندازه رانندگان و سرنشینان یک خودرو در معرض مرگ در پی تصادف هستند.
مؤمنی با تاکید بر اینکه این سه حادثه به راحتی قابل پیشگیری بود، ادامه داد: اگر راننده وانت سرعت مجاز را رعایت کرده بود، راکب موتورسیکلت نیز ضمن رعایت سرعت مجاز به قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص ممنوعیت ورورد موتورسیکلت به تونل های شهری توجه کرده و راننده وانت نیسان هم با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به مسیر مقابل نیز توجه کافی داشت، امروز شاهد وقوع این تصادفات نبودیم.
وی با بیان اینکه در رانندگی یک لحظه غفلت، یک لحظه بی توجهی و چند ثانیه قانون گریزی می تواند یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد، گفت: روزانه در سراسر کشور شاهد تصادفاتی هستیم که به راحتی قابل جلوگیری است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در همین راستا به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه در محورهای بزرگراهی حرکت کنند تا در صورت هرگونه حادثه یا اتفاقی بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل و از شدت ضربه و حوادث جلوگیری کنند.
مؤمنی افزود: رانندگان موتورسیکلت نیز باید از تردد داخل تونل‌های شهری با توجه به ممنوعیت تردد موتورسیکلت خودداری کرده و در حین رانندگی، راننده و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند و رانندگان وسایل نقلیه در حین رانندگی به جلو توجه داشته باشند و از اعمال و رفتاری مانند خوردن وآشامیدن،صحبت کردن با تلفن همراه،شوخی نمودن داخل خودرو و.... که باعث حواس پرتی راننده می‌شود خودداری کنند.


کد مطلب: 89119

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89119/سرعت-جان-سه-نفر-تهران-گرفت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir