کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش طلای سیاه به توافق اوپک

2 تير 1397 ساعت 13:43

درحالی‌که قیمت نفت از 3 هفته مانده به نشست اوپک از ترس یک افزایش شدید در تولید به شدت کاهش یافته بود اما پس از توافق بر سر افزایش 2.5 دلار رشد کرد و به بشکه‌ای 75.55 دلار رسید.


درحالی‌که قیمت نفت از 3 هفته مانده به نشست اوپک از ترس یک افزایش شدید در تولید به شدت کاهش یافته بود اما پس از توافق بر سر افزایش 2.5 دلار رشد کرد و به بشکه‌ای 75.55 دلار رسید.
به گزارش فارس، پس از اینکه تولیدکنندگان نفت توافق کردند میزان تولید خود را افزایش دهند تا در زمان افزایش تقاضا در جهان، کمبود نفت را جبران کنند، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.
کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت در وین توافق کردند تا میزان تولید خود را از ماه جولای حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.
بنا بر اعلام عراق، رقم واقعی افزایش، حدود 700 هزار بشکه در روز است زیرا چندین کشور اخیرا از کاهش تولید رنج می‌برند و در رسیدن به سهمیه کامل مشکل دارند درحالی که باقی تولیدکنندگان احتمالا نمی‌توانند این شکاف را پر کنند.
رقم افزایش تولید واقعی، یک روند افزایشی در قیمت نفت ایجاد کرد زیرا این رقم کمتر از ارقام بالایی ست که پیش از نشست گفته شده بود.
جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت: «پیش‌بینی های زیادی در بازار وجود داشت که مقادیر زیادی نفت جدید به بازار وارد خواهد شد اما این اتفاق حداقل اکنون رخ نمی‌دهد.»
«ما با افزایش حدود ۱.۸ میلیون بشکه‌ای در روز اذیت شدیم اما در پایان با افزایش روزانه 600 هزار بشکه در روز مواجه شدیم. »
هر بشکه نفت برنت با 2.50 دلار افزایش 75.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 3.04 دلار 68.58 دلار معامله شد.
ارزش برنت طی هفته گذشته 2.7 درصد بیشتر شد و در حالی‌که نفت خام امریکا افزایش 5.5 درصدی را تجربه کرد.
تفاوت قیمتی این دو شاخص نفتی به 6.36 دلار رسید که کمترین رقم از 11 می است.
از 3 هفته مانده به نشست اوپک، قیمت نفت از ترس یک افزایش شدید در تولید به شدت کاهش یافت و از بالاترین قیمت 3 سال و نیم اخیر فاصله گرفت.
تصمیم اوپک برخی از تحلیلگران را گیج کرده است زیرا تولیدکنندگان هدف تولید واضحی برای افزایش اعلام نکردند و این امر فهم دقیق میزانی که بیشتر تولید خواهد شد را دشوار می‌سازد.
هری شیلینگوریان، رئیس بخش راهبرد نفت بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس گفت: «تاثیر افزایش در تولید به آسانی با بازار جذب می‌شود.»
برایان لی روز، تحلیلگر ارشد فنی بازار گفت:«شما بازگشت یک میلیون بشکه در روز فکر می کنید... اما این اتفاق فورا نمی افتد و زمان می برد.»


کد مطلب: 89137

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89137/واکنش-طلای-سیاه-توافق-اوپک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir