۰
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

آمریکا با ورود سولانا به خاکش مخالفت کرد

آمریکا با ورود «خاویر سولانا» مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر کل سابق ناتو به خاکش به دلیل سفرهایی که به ایران داشته، مخالفت کرد .
آمریکا با ورود سولانا به خاکش مخالفت کرد
آمریکا با ورود «خاویر سولانا» مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر کل سابق ناتو به خاکش به دلیل سفرهایی که به ایران داشته، مخالفت کرد .
به گزارش ایرنا از روزنامه ال پاییس، قوانین مهاجرتی اعمال شده از سوی دولت ترامپ ، به نظر می‌ رسد که افراد معتبری همچون خاویر سولانا که سمت های بلند پایه ای در سیاست جهانی‌ داشته را به افراد مشکوک تبدیل کرده است .
این سیاستمدار اسپانیایی، به خاطر سفرهایش به ایران، یکی‌ از کشورهایی که توسط ترامپ در لیست ممنوعیت قرار گرفته به تازگی شاهد رد مجوز الکترونیکی برای سفر به آمریکا بوده است .
اسپانیایی ها برای سفرهای کمتر از 90 روز به آمریکا ، نیازی به ویزا ندارند .این تضمین نمی‌ دهد که آنها را در مرز رد نکنند . به همین دلیل ، برای جلوگیری از هرگونه مشکل ، توصیه می‌ شود که افراد قبل از سفر ، یک مجوز الکترونیکی سفر که حق ورود به کشور را نمی‌ دهد اما تضمین می‌ دهد که در گمرک مشکلی‌ پیش نخواهد آمد را داشته باشند .
سولانا، نتوانست این مرحله نخست را پشت سر بگذارد و به همین دلیل نتوانست در مراسم موسسه بروکینگز آمریکا که در آن برنامه ای برای سخنرانی داشت شرکت کند .
منابع سفارت آمریکا در مادرید در این رابطه از دادن توضیح سر باز زدند اما اشاره نمودند که سیستم به طور خودکار، تقاضانامه کسانی‌ که در سالهای اخیر از ایران ، عراق ، سوریه ، سودان ، لیبی‌ ، سومالی یا یمن دیدار کرده ا‌ند را رد می‌ کند .
منابع مذکور ادامه دادند که این بدین معنی‌ نیست که این افراد نتوانند به آمریکا سفر کنند اما باید همانند شهروندان یک کشوری که از این الزامات معاف نیستند، ویزا بگیرد .
سولانا در این باره گفت که در حال گذراندن مراحل برای دریافت ویزا است.
سولانا از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ دبیرکل ناتو بود و از 1999 تا 2009 نیز مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برعهده داشت.
ترامپ بعد از حضور در کاخ سفید در یکی از فرمان های خود ورود اتباع کشورهای کره‌شمالی،‌ ایران، لیبی، سومالی، سوریه،‌ ونزوئلا و یمن را به این کشور ممنوع کرد.
کد مطلب: 89257
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *