۰
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷

رئیس جمهور با مردم سخن بگوید

دکتر کواکبیان درصحن علنی مجلس به نمایندگان گفت: همه شما عزیزان در جامعه حضور دارید و در جریان همه مسائل اقتصادی به خصوص نوسانات بازار خودرو، مسکن، طلا و ارز هستید.
دکتر کواکبیان درصحن علنی مجلس به نمایندگان گفت: همه شما عزیزان در جامعه حضور دارید و در جریان همه مسائل اقتصادی به خصوص نوسانات بازار خودرو، مسکن، طلا و ارز هستید.
نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در خصوص پاسخگو کردن رئیس‌جمهور و وزرای دولت به مجلس اظهار داشت: امروز خیلی از دوستان پیش ما آمدند و گفتند ای کاش آقای رئیس‌جمهور محترم به مجلس تشریف بیاورند و به سوالاتی که داریم، پاسخ دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوستان، شما به جای اینکه از وزرا خواهش و تمنا کنید و به جای اینکه از رئیس‌جمهور درخواست بکنید و احتمالا ایشان هم وقت نداشته باشند، با تصویب این طرح، به صورت قانونی رئیس جمهور و بعد هم وزرا سالی یکبار باید به مجلس بیایند و گزارش عملکرد خودشان را ارائه بدهند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به تلاش‌های طراحان این طرح گفت: متاسفانه مخالفان برای مخالفت می‌گویند که مشکلات زیاد است و الان وقت طرح این موضوع نیست در حالیکه بخش اعظم مشکلات، متعلق به دولت است.
لذا دولت باید بیاید و پاسخگو باشد. وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: چگونه شما می‌خواهید حق نظارت خودتان را اعمال کنید؟
کواکبیان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، قانون زیاد داریم، اما قانون اجرا نمی‌شود.
وی افزود: مجلسی‌ها باید برای اجرا درخواست کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مسئول باید پاسخگو و زیر سوال باشد و اگر شما بگویید صرفا بحث استیضاح و رای اعتماد و رای عدم اعتماد کافیست، نظارت کامل اتفاق نمی‌افتد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به التهابات بازار گفت: حدود 20 روز است دولت و رئیس‌جمهور ساکت هستند. رئیس‌جمهور باید با مردم سخن بگوید و به مردم توضیح بدهد.
وی افزود: بنده 10 روز پیش گفتم که با این وضعیت ما افتخار نداریم که بگوییم از این دولت حمایت کرده‌ایم. بعضی‌ها به من ایراد گرفتند. حالا این مسائل را ببینند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: بنده می‌گویم، اگر رئیس‌جمهور می‌گوید که بعضی‌ها چوب لای چرخ دولت می‌گذارند. بیاید و به مردم توضیح دهد. مردم  عاقل‌اند.
وی افزود: ما واقعا در شرایط جنگی به سر می‌بریم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به تلاش ملی پوشان ایرانی در جام جهانی اشاره کرد و گفت: من همینجا از تیم ملی فوتبال کشورمان تشکر می‌کنم که تا پای جان ایستادند و دل ملت را شاد کردند و ای کاش می‌شد بهتر از اینها تیمی عمل می‌کردند.
کواکبیان اعلام کرد: بحث این است که دستگاه اجرایی و تیم اقتصادی و قوه مقننه و قوه قضائیه باید باهم هماهنگ باشند.
وی افزود: یک عده که تحلیل‌شان اشتباه است می‌گویند رئیس‌جمهور عملا می‌خواهد کشور را به هم بریزد، که این تحلیل واقعا خیلی خنده‌دار است از آن طرف هم یک عده به اشتباه می‌گویند که امثال سپاه می‌خواهند دولت را ساقط کنند که این هم اشتباه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: من می‌گویم که به صورت قانونی رئیس‌جمهور بیاید و در مجلس توضیح بدهد و مشکلات را حل کند. انشاءالله اگر نمایندگان رای بدهند، این طرح را تا هفته آینده می‌توان در مجلس عملیاتی کرد: لذا خواهش می‌کنم به این طرح که احترام به حق نظارتی مجلس است، رای بدهید.
 
کد مطلب: 89326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *