۰
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

افتتاح نمایشگاهی در منزل عزت ا... انتظامی

نمایشگاه عکس های قدیمی استاد عزت الله انتظامی با عنوان «آقای بازیگر به خانه خوش آمدید» در خانه موزه این بازیگر نامی، افتتاح می شود.
نمایشگاه عکس های قدیمی استاد عزت الله انتظامی با عنوان «آقای بازیگر به خانه خوش آمدید» در خانه موزه این بازیگر نامی، افتتاح می شود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه یک، این نمایشگاه برگرفته از آخرین عکس های استاد عزت الله انتظامی است که تا سال 1389 در خانه قدیمی خود که هم اکنون به موزه تبدیل شده توسط کامیار انتظامی برادرزاده شان ثبت شده و برای نخستین بار به نمایش گذاشته می شود.
تعداد این آثار بیش از 30 تابلو است.
نمایشگاه «آقای بازیگر به خانه خوش آمدید» هفتم تیرماه ساعت 17 در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو، روبه روی کاوه، کوچه احمدی، پلاک 28 افتتاح می شود.
استاد عزت الله انتظامی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ بازیگر پرسابقه تئاتر و سینما، تلویزیون، مشهور به آقای بازیگر سینمای ایران است. وی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد.
انتظامی که لقب عزت سینمای ایران را دارد مورد توجه بسیاری از ایرانیان و الگویی در هنر تئاتر و سینماست، او در عمر پر ثمرش، همواره مشغول آفرینش نقش های ماندگاری بوده است.
استاد عزت الله انتظامی که خود را بچه سنگلج تهران می داند، سال ها در محله قیطریه زندگی می کرد. خانه محل سکونت استاد در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده است.
این خانه موزه با مساحتی معادل 451 متر مربع و در زیربنایی معادل 538 متر مربع شامل بخش‌های جذابی از جمله موزه استاد انتظامی، سالن بلک باکس با ظرفیت 120 نفر در زیرزمین، کافی شاپ در پشت بام، شهر فرنگ، اتاق آینه، تماشاخانه، نگارخانه و تابلوی ثبت امضا و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام است. عملیات اجرایی این موزه از اسفندماه 1391 آغاز شد و نیمه دوم اردیبهشت ماه 1392 با حضور چهره‌های مطرح هنری کشور و نیز مدیران ارشد شهرداری تهران به بهره برداری رسید.
خانه موزه استاد انتظامی یک طبقه، جلوه خود را در میان ساختمان‌های سر به فلک کشیده از دست نداده و هم چنان استوار است و حتی زیباتر از آن برج‌های سر برافراشته می‌نماید. این خانه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری خود استاد عزت الله انتظامی تبدیل به موزه شده، روزگاری مکانی برای حضور بزرگانی همچون علی حاتمی، جمشید مشایخی و چهره‌های ماندگار سینمای ایران و رقم خوردن شاهکارهایی در سینمای ایران بوده است.
کد مطلب: 89335
برچسب ها: نمایشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *