کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استانی با بیشترین ثبت ازدواج در کشور

6 تير 1397 ساعت 14:01

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: بیشترین رشد ازدواج مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری است.


رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: بیشترین رشد ازدواج مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری است.
به گزارش فارس، احمد تویسرکانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر اینکه این سازمان متولی ثبت و اعلام چهار واقعه حیاتی ازدواج ، طلاق، مرگ و تولد است، شما این را قبول دارید، افزود: مسئولیت مدیریت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می دهد.
معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در این سازمان، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۶۰ هزار و ۵۹۲ واقعه ازدواج با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ در کشور ثبت شده است.در سه ماهه امسال همچنین ۳۹ هزار و ۹۶۷ واقعه طلاق با کاهش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دفاتر رسمی طلاق کشور به ثبت رسیده است.
تویسرکانی در خصوص ثبت بیشترین ازدواج ها توضیح داد: بیشترین رشد ازدواج به ترتیب مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری به ترتیب با رشد ۱۳، ۱۱، ۹ و ۸ درصد و بیشترین کاهش طلاق طی سه ماهه سال ۹۷ مربوط به استان‌های قزوین، کرمانشاه، مرکزی و لرستان به ترتیب با منفی ۱۴، ۱۰، ۹ و ۹ درصد بوده است.


کد مطلب: 89387

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89387/استانی-بیشترین-ثبت-ازدواج-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir