۰
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱

دیدار سری مکرون با نخست وزیر ایتالیا

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، دیدار غیر رسمی و سری اخیر خود با 'جوزپه کنته' نخست وزیر ایتالیا در رم را در رابطه با موضوع پناهجویان تایید کرد.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، دیدار غیر رسمی و سری اخیر خود با 'جوزپه کنته' نخست وزیر ایتالیا در رم را در رابطه با موضوع پناهجویان تایید کرد.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که برای دیداری رسمی با پاپ فرانسیس به ایتالیا سفر کرده بود، در آستانه نشست شورای اتحادیه اروپا بطور سری و خصوصی در رم با جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا دیدار و در باره پناهجویان گفت و گو کرد.
مکرون عصر روزگذشته(سه شنبه)پس از دیدار با پاپ، در سفارت فرانسه در رم به خبرنگاران گفت: با نخست وزیر ایتالیا یک دیدار خصوصی قبل از نشست روز پنجشنبه(فردا) در شورای اتحادیه اروپا در باره مساله مربوط به پناهجویان و منطقه یورو داشتیم. البته سفر به ایتالیا برای دیدار رسمی با پاپ بود و به همین دلیل در برنامه کاری ما اعلام نشده بود . ما پس از دیدار روز یکشنبه در بروکسل تصمیم گرفتیم یک دیدار دیگر غیر رسمی و خصوصی با نخست وزیر ایتالیا داشته باشیم.
مکرون بااشاره به اختلاف نظر باایتالیا بر سر مساله پناهجویان افزود:نمی توان در خصوص بحران پناهجویان صحبت کرد بلکه این یک بحران سیاسی درخصوص مهاجرت های(غیر قانونی) است. این مهاجرت ها درسال 2015 به بالاترین حد خود رسید. باید واقعیت را دید. اکنون صحبت از مهاجرات هایی است که 80 درصد کاهش یافته اند و دیگر نمی توان انرا بحران نامید اما یک بحران سیاسی وجود دارد.
مکرون گفت: دیگر یک موج مهاجرتی مانند گذشته به سوی اروپا وجود ندارد. ما بحران پناهجویان را تجربه کردیم اما اوضاع کنونی را نمی توان بحران نامید . در شش ماه نخست سال جاری، ما دومین کشور اروپایی بودیم که درخواست پناهندگی دریافت کرده است . وقتی برخی ها ما را خودخواه می خوانند ما نیز این ارقام را نشان می دهیم.
وی افزود: اروپا می تواند نقش خود را ایفا کند، اما نمی تواند همه (پناهجویان) را بپذیرد.در شناورهایی که از مدیترانه عبور می کنند افرادی هستند که از فقر و دلایل مذهبی و سیاسی فرار می کنند. به آنها می گویم که اروپا اصول و ارزش هایی دارد که در قانون اساسی ما وجود دارد و ما به دفاع از این ارزش ها و این افراد ادامه می دهیم.
مکرون سپس با اشاره به کشتی نهادهای خیریه که با 200 پناهجو در مدیترانه سرگردان است، افزود: فرانسه جزو کشورهایی خواهد بود که پناهجویان کشتی'لایف لاین' را خواهد پذیرفت . ما روزها است که برای یک راه حل اروپایی برای این مساله کار می کنیم.
وی سپس به دیدار با پاپ اشاره کرد و گفت: با پاپ در باره پدیده مربوط به پناهجویان صحبت شد. اما درباره سیاست های ایتالیا در این زمینه صحبتی نکردیم . در این دیدار در باره موضوع پناهجویان و دلایل عمیق این پدیده و چگونگی پاسخ به صورت انسانی به آن تبادل نظر کردیم.
کد مطلب: 89401
برچسب ها: فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *