۰
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹

وقتی همه درباره "بیرانوند" حرف می‌زنند

«علیرضا بیرانوند» دروازه بان شماره یک تیم ملی بعد از درخشش در مقابل تیم ملی پرتغال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جام جهانی شد در شبکه‌های اجتماعی شد.
وقتی همه درباره "بیرانوند" حرف می‌زنند
«علیرضا بیرانوند» دروازه بان شماره یک تیم ملی بعد از درخشش در مقابل تیم ملی پرتغال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جام جهانی شد در شبکه‌های اجتماعی شد.
مجله‌مهر: «جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران را از دست داد» جمله‌ای که محمدحسین میثاقی گزارشگر و خبرنگار اعزامی شبکه ۳ به روسیه بارها در تلویزیون گفت تا بیشتر باورمان شود که ما شایسته‌ترین ۴ امتیازی جام جهانی بودیم اما برخلاف آرژانتین ۴ امتیازی از صعود به مرحله بعد بازماندیم اما برخلاف آرژانتینی‌ها قاب‌های خاطره‌انگیزی از خودمان به جای گذاشتیم که تحسین همه دنیا را به همراه داشت. بعد از درخشش تیم ملی ایران در مقابل پرتغال و مهار پنالتی کریس رونالدو ستاره لرستانی تیم ملی ایران نفر اول شبکه‌های اجتماعی شد. ستاره‌ای که با یک حرکت به یکباره تبدیل به قهرمان دنیای فوتبال شد و کاری را انجام داد که پیش از این کمتر دروازه‌بانی می‌توانست انجام دهد. هشتگ #beiranvand پای ثابت توییت‌های ورزشی شد سایت‌های زیادی از بیرانوند و گذشته‌اش نوشتند تا او را به باقی مردم دنیا معرفی کنند.
روزنامه گاردین پیش از این ها در تاریخ ۱ ژوئن درباره بیرانوند و زندگی نامه‌اش گزارش مفصلی نوشت. گاردین در بخشی از این گزارش می‌نویسد:«علیرضا بیرانوند از کارتن خوابی تا جام جهانی با ایران؛ علیرضا بیرانوند در حالی جام جهانی را جشن می‌گیرد که در گذشته پدرش مخالف فوتبال بازی کردنش بود و لباس‌هایش را پاره می‌کرد. در دوره قبل دروازه بان ایران «علیرضا حقیقی» با نمایش خوبی که مقابل نیجریه داشت به یکباره برای همه محبوب شد. اما بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه به زیبایی و خوش‌تیپی علیرضا حقیقی نیست اما داستان زندگی او می‌تواند الهام بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شود.»
سایت ورزشی hindustantimes.com بعد از بازی ایران مقابل پرتغال گزارشی را به بیرانوند اختصاص داد و نوشت:
«اولین باری ست که خانه به دوش ایرانی علیرضا بیرانوند به خاطر مهار پنالتی کریس رونالدو در تیررس رسانه ها قرار گرفته است. بیرانوند دروازه بان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ ظاهر در خیابان ها می خوابیده و در کارواش ماشین کار می کرده تا رویای خود را به عنوان یک فوتبالیست تحقق ببخشد. بیرانوند یک شبه با گرفتن پنالتی رونالدو تبدیل به یک ستاره شد.»
استیون نابیل روزنامه نگار ورزشی نیز در توییتر خود چندتوییت برای بیرانوند نوشت که در تعدادی از گزارش های ورزشی مورد استفاده قرار گرفت. نابیل نوشت: گلر ایرانی شب‌ها روبروی باشگاه می‌خوابید و مردمی که از کنارش رد می‌شدند برایش پول می‌ریختند چون فکر می‌کردند او گدا و بی‌خانمان است. اما او یک رویای بزرگ داشت و امروز در تمام تلویزیون‌های جهان حضور دارد.»
سایت ورزشی sportbible.com نیز درباره بیرانوند اینطور نوشت:
«علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایرانی یکی از معدود آدمهای دنیا که می‌تواند بگوید که من پنالتی رونالدو را مهار کردم. در واقع بیرانوند اولین دروازه‌بانی است که توانسته در جام جهانی پنالتی کریس رونالدو را مهار کند. دستاور سفر به روسیه برای این دروازه‌بان ۲۵ ساله بیشتر از همه قهرمانان شب بازی است. بیرانوند وقتی جوان‌تر بود برای تحقق رویاهایش به عنوان فوتبالیست بی‌خانمانی کشید در کارواش کار کرد و شب‌ها را روبروی باشگاه می‌خوابید  برخی مردم تصور می‌کردند او گداست و برایش پول می‌ریختند.»
روزنامه نگار در توییتر خود نوشت:
علیرضا بیراندون چوپان بود. در پیتزا فروشی کار می‌کرد. در خیابان به خاطر کسب درآمد رفتگر بوده. ابتدا مهاجم بوده و بعد اتفاقی دروزاه بان می‌شود.
Michael A.Girrusso ادیتور آسوشیتدپرس:
اگر باشگاه‌های اروپایی به دنبال یک دروازبان هستند. من اگر جایشان بودم علیرضا بیرانوند را انتخاب می‌کردم. او در یک مسابقه سطح بالا  زیبا بازی کرد.
کد مطلب: 89406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *