۰
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳

پرونده 1300 ملک واگذارشده رسانه ای میشود

در نشست "پدیده رانت و تخلف در مدیریت شهری" در مورد معیارهای تخلف در شهرداری تهران و شهرداری‌ها توضیحاتی ارائه شد.
در نشست "پدیده رانت و تخلف در مدیریت شهری" در مورد معیارهای تخلف در شهرداری تهران و شهرداری‌ها توضیحاتی ارائه شد.
به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده عصر امروز در نشست "پدیده رانت و تخلف در مدیریت شهری" با بیان اینکه با خبر شدیم ساعتی قبل از آغاز جلسه آقای شیرازی از سازمان بازرسی رفتند، گفت: آقای شیرازی در مبارزه با فساد بسیار دغدغه‌مند بود و امیدوارم راه ایشان ادامه یابد تا بتوانیم در مبارزه با فساد، همه سربلند باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی که کشور از آن رنج می‌برد بحث فسادی است که در بخش‌های مختلف رواج یافته است، افزود: این فساد ضربات زیادی زده است و شاید یکی از ضربات آن بی انگیزه کردن نیروهایی است که تمام قد برای رشد و آبادانی کشور ایستاده‌اند.
حبیب زاده با بیان اینکه متأسفانه فساد علت اصلی بی انگیزگی است، گفت: کشور ما در مسیر رشد قرار دارد و زیان‌هایی که فساد به ما رسانده موجب به تعویق انداخته شدن پیشرفت می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از زیان‌های فساد بی اعتمادی مردم است، تصریح کرد: در شرایط مناسبی به سر نمی‌بریم و باید بگویم شورای شهر تمام قد در برابر فساد ایستاده و سعی دارد شفاف سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری با هم مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار دادند، اظهار کرد: ایجاد خزانه متمرکز توانست بخش زیادی از مسائل را حل کند؛ چرا که نبود خزانه متمرکز باعث ترویج فساد شده بود. همچنین انتشار قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در سامانه سبب شد که قیمت تمام شده پروژه‌ها کاهش یابد و رقابت افزایش یابد.
حبیب زاده با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم در شورای شهر پنجم تعیین تکلیف املاک بود، گفت: بر اساس آخرین آمارها 1300 ملک شناسایی شده است که در اختیار افراد حقیقی و حقوقی است که متراژهای متفاوتی نیز دارد که اجازه بدهید همه ابعاد آن بررسی شود تا نسبت به رسانه‌ای کردن آن اقدام کنیم.
وی افزود: با روشن شدن همه ابعاد موضوع واگذاری 1300 ملک، شورای شهر تک به تک موضوعات را تعیین تکلیف می‌کند.
در ادامه جوادی یگانه رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران نیز با بیان اینکه سازمان برنامه ریزی در راستای شفافیت، سه موضوع فساد، احساس فساد و تجربه فساد را در یک پیمایش ملی و یک پیمایش شهری در تهران مورد پرسش قرار داده است، ادامه داد: در پیمایشی ملی از 82 هزار و 500 نفر در 426 شهر پایش شده است که مردم عنوان کردند در مراجعه با شهرداری‌ها در سراسر کشور در 11.3 درصد مراجعات درخواست رشوه شده است. یعنی 11.3 درصد مردم تجربه رشوه داشته‌اند که 65 درصد این 11 درصد رشوه را پرداخت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه وضعیت تهران اینگونه است که 17 درصد مراجعین به شهرداری اعلام کردند که در مراجعه به شهرداری از آنها درخواست رشوه شده و حدود 83.3 درصد آنها نیز پرداخت کردند، گفت: البته این پیمایش در شهریور 96 انجام شد و ما مجددا در خرداد ماه 97 پیمایش دیگری داشتیم که نشان می‌داد درخواست رشوه در شهرداری تهران حدود 11 درصد کاهش یافته است.
کد مطلب: 89422
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *