۰
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴
کواکبیان در نشست اداری بررسی مشکلات مردم منطقه 13 :

شورای ساماندهی امور پایتخت برای انتقال پادگان‌های نظامی اقدام عاجل کند

مگر برقی شدن پل عابر پیاده چقدر هزینه دارد که به نارضایتی مردم توجه نمی‌کنید
جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۱۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۴ تیر ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
شورای ساماندهی امور پایتخت برای انتقال پادگان‌های نظامی اقدام عاجل کند
جلسه رسیدگی به  مشکلات مردم منطقه ۱۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۴ تیر ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و افشین حبیب‌زاده عضو شورای  شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۱۳ و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در ابتدای این نشست دبیران شورایاری مناطق به بیان مشکلات و مسائل اصلی منطقه پرداختند. آلودگی صوتی و آلودگی هوای ایجاد شده توسط ترمینال شرق، کمبود کلانتری و مشکلات امنیتی منطقه ۱۳، شهرک زیتون و مشکلات مربوط به آن، بار ترافیکی بالای برخی محلات، کمبود فضای سبز و عدم وجود میدان میوه و تره‌بار در محله امامت، مزاحمت نمایشگاه داران میدان امامت و خیابان امت برای مردم محل و ایجاد موانع ترافیکی، پله برقی نداشتن برخی پل‌های  عابر پیاده که محل عبور سالمندان و افراد کم توان است، هزینه بالای استفاده از امکانات ورزشی منطقه، مناطق روستایی که به تازگی به بافت شهری الحاق شده و از شهرداری خدماتی دریافت نمی‌کنند، بافت‌های  فرسوده و ناپایدار از جمله مشکلات مطرح شده توسط دبیران شورایاری مناطق بود.
در ادامه این نشست زرنگار رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران گفت: مدیریت اداره ورزش شهر تهران از ۴ حوزه شمال شرق، جنوب شرق، شمال غرب و جنوب غرب تشکیل شده و مناطق ۱۳، ۴، ۷ و ۸ شهرداری تهران تحت پوشش اداره ورزش شمال شرق تهران است.
وی افزود: سرانه ورزشی منطقه ۳۰سانتی‌متر مربع است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود و لازم است نسبت به توسعه آن اقدام شود.
آقایی منش معاون سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: منطقه ۱۳ از نظر سرانه فضای سبز چهاردهمین منطقه تهران است، این منطقه با دارا بودن ۳۰۰هکتار فضای سبز سرانه ۱۲متر ۲۳ سانتی متر مربع را به خود اختصاص داده است. در سال جاری یک هکتار به فضای سبز این منطقه افزوده خواهد شد.
در ادامه مهندس فتحی معاون مدیر کل سازمان نوسازی مدارس تهران در خصوص منطقه ۱۳ گفت: یکی از بدترین بافت‌های  آموزشی مربوط به منطقه ۱۳ است و دلیل آن کوچک بودن بافت‌های آموزشی و تراکم بالای دانش آموزان است. اکثر فضاهای آموزشی در این منطقه بافت‌های  قدیمی دارند که در صورت تملک یک پلاک در همسایگی این ساختمان‌ها و تجمیع با ساختمان بافت آموزشی این مشکل قابل خواهد بود.
رضا جوان مشاور شهردار منطقه ۱۳ در پاسخ به برخی مشکلات مطرح شده گفت: هزینه‌های  جاری برخی بوستان‌هایی از جمله سرخه حصار بسیار بالا است و فشار زیادی بر شهرداری وارد می‌کند. از دستگاه‌های  اجرایی تقاضا داریم با توجه به اینکه اماکن عمومی مانند سرخه حصار مورد استفاده عموم مردم است در تامین هزینه‌های  آن‌ها به شهرداری کمک کنند.
وی افزود: محدودیت ارتفاعی ساختمان ها در حریم پادگان نیروی هوایی اعتراض مردم منطقه را به دنبال داشته و این پادگان از نظر دسترسی نیز منطقه را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
مشاور شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز منطقه ۱۳ شهرداری  ۶۰۰۰متر زمین را در به ساخت بوستان "نشاط کودک" اختصاص داده و ساخت چند بوستان دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک در دستور کار شهرداری است. همچنین شهرداری پیگیر احداث میدان میوه و تره بار در محله امامت است که هم اکنون درحال جانمایی زمین برای ساخت آن هستیم.
افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت:‌ بخش عمده‌ای از مشکلات منطقه ۱۳ مربوط به پادگان ها و اماکن نظامی است که اگر بتوانیم بخشی از این اماکن را به مردم واگذار کنیم گره‌های  فراوانی از مشکل منطقه باز خواهد شد.
وی تصریح کرد: با انتقال پادگان‌ها و اماکن نظامی از محدوده شهری، محدودیت‌های  ارتفاعی برای ساختمان‌ها رفع شده و در آینده ساخت و ساز بیش از ۲یا ۳ طبقه در منطقه امکان پذیر خواهد شد. انتقال ترمینال شرق ۹۵ درصد پیشرفت داشته و ۵ درصد باقیمانده قابلیت انجام دارد اما در خصوص انتقال جمعیت به مکانی دیگر مسائلی باقی مانده که در حال پیگیری و حل آن هستیم.
در ادامه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم پیگیری مصوبات این منطقه با جدیت انجام شود و تشکیل این جلسات منجر به حل مشکلات عمده منطقه ۱۳ باشد. با همکاری شهرداری ، فرمانداری و دستگاه‌های  اجرایی و پیگیری نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهربسیاری از مسائل این منطقه قابل حل است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی سخنانی گفت: مسائل این منطقه را می توانیم به سه دسته تقسیم کنیم. دسته اول مشکلاتی که در شرف حل شدن قرار دارند، از جمله انتقال ترمینال شرق ، ساصد که یکی از مشکلات مهم منطقه است و تعریض خیابان پیروزی که در دست انجام است.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت افزود: بخش دیگری از مسائل نیاز به طرح در سطح کلان دارد تا با کمک مسئولین دولتی یا در یک وزارتخانه حل شوند. دسته سوم مسائل نیاز به مطرح شدن در شورای ساماندهی امور پایتخت دارند که از جمله می‌توان به مشکلات مالی و عدم پرداخت انشعابات و هزینه‌های  جاری اماکن عمومی در اختیار شهرداری اشاره کرد.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: در خصوص هاجر آباد و محدوده‌های ی که برخورد دوگانه با آن‌ها صورت می‌گیرد، فرمانداری باید تعیین تکلیف کند. یا مشخص کند که محدوده روستا است و باید از خدمات روستایی بهره مند شود و یا در صورتی که بخشی از شهر است از شهرداری خدمات بگیرد.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: موضوع دیگری که قابل طرح در شورای ساماندهی امور پایتخت است، پادگان‌ها و اماکن نظامی داخل شهر می‌باشد که برای تامین هزینه انتقال این اماکن در شورای ساماندهی امور پایتخت باید تصمیم‌گیری شود.
 
 
کد مطلب: 89430
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *