۰
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰

سعی داریم ایران از برجام برخوردار باشد

وزارت خارجه فرانسه از تداوم پایبندی پاریس به برجام و تلاش برای برخورداری ایران از مزایای اقتصای این توافق بین‌المللی خبر داد.
وزارت خارجه فرانسه از تداوم پایبندی پاریس به برجام و تلاش برای برخورداری ایران از مزایای اقتصای این توافق بین‌المللی خبر داد.
به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه در واکنش به تلاش‌های آمریکا جهت توقف صادرات نفت ایران اعلام کرد: «ما بیانیه های آمریکا را در نظر گرفتیم و به زودی با شرکای اروپایی فرصتی را برای مطالعه آن‌ها به‌دست می‌‌آوریم.»
وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «ما همچنان متعهد به اجرای تمامی جنبه‌های برجام هستیم. به همین دلیل با شرکای بین المللی درحال مطالعه این موضوع هستیم که چگونه ایران می‌تواند از مزایای اقتصادی این توافق همچنان برخوردار باشد.»
این درحالی است که ترکیه، از شرکای اقتصادی ایران نیز امروز اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران الزام آور نیست و آنکارا سعی دارد تهران با اقدام‌های ناعادلانه مواجه نشود
به نوشته آناتولی، وزیر اقتصاد ترکیه در نشست خبری به ‌خبرنگاران اظهار داشت: «تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی آمریکا برای ما الزام آور نیست و از تصمیم‌های سازمان ملل متحد پیروی می‌کنیم. ما تنها منافع ملی خود را پیگیری می‌کنیم و به علاوه، به دوستمان "ایران" توجه داریم تا با اقدام غیر عادلانه مواجه نشود.»
کد مطلب: 89438
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *