کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفت رکورد زد

9 تير 1397 ساعت 12:17

بهای معاملات نفت روز جمعه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک، افزایش پیش‌بینی شده در میزان عرضه و اختلالات غیرمنتظره در صادرات برخی کشورها، رشد هفتگی، ماهانه، سه‌ ماهه و نیم سالانه قابل توجهی را به ثبت رساند.


بهای معاملات نفت روز جمعه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک، افزایش پیش‌بینی شده در میزان عرضه و اختلالات غیرمنتظره در صادرات برخی کشورها، رشد هفتگی، ماهانه، سه‌ ماهه و نیم سالانه قابل توجهی را به ثبت رساند.
به گزارش ايسنا، بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت یا حدود یک درصد افزایش، در ۷۴.۱۵ دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود. قیمت قرارداد ماه آتی بیش از هشت درصد در کل هفته گذشته افزایش داشت و رشد ماهانه ۱۱ درصد را به ثبت رساند و برای سه ماهه دوم امسال بیش از ۱۴ درصد افزایش نشان داد. همچنین از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است.
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۵۹ دلار یا دو درصد افزایش، در ۷۹.۴۴ دلار در هر بشکه بسته شد و به مرز 80 دلار نزدیک شد. قیمت نفت برنت در هفته گذشته ۵.۲ درصد و در ماه ژوئن ۲.۴ درصد و برای سه ماهه دوم حدود ۱۳ درصد و از ابتدای امسال تاکنون ۱۸.۸ درصد رشد به ثبت رساند.
قیمت نفت از اختلالات عرضه در لیبی بر سر حق فروش نفت که مانع از ظرفیت صادرات این کشور شمال آفریقا شده، مورد حمایت قرار گرفته است. به گفته تحلیلگران کومرس بانک، در لیبی عرضه حداکثر ۷۸۰ هزار بشکه در روز در خطر است.
از سوی دیگر بازار انرژی به تهدیدهای دولت ترامپ در هفته جاری واکنش نشان داد. کاخ سفید اعلام کرد آمریکا کشورهایی خواهد بود که واردات‌شان از ایران را تا چهارم نوامبر متوقف نکنند مجازات خواهد کرد. ایران در حال حاضر حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند.
رشد قیمت نفت آمریکا روز پنج‌شنبه پس از این‌که اظهارات یک مقام وزارت خارجه آمریکا نشان داد واردات نفت ایران ممکن است به صفر نرسد، ضعیف‌تر شد. ترامپ ماه مه از توافق بین‌المللی ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و زمینه را برای بازگشت دوباره تحریم‌ها هموار کرد.
به گفته نعیم اسلم، تحلیلگر شرکت "تینک مارکتس"، احتمال دارد که مشتریان نفتی ایران تحت تاثیر تهدیدهای آمریکا مرعوب شوند با این همه ایران تنها نیاز دارد خریدار بزرگ خود یعنی چین را برای ادامه وارداتش متقاعد کند و با توجه به جنگ تجاری میان آمریکا و چین، این مساله به هیچ وجه دشوار نخواهد بود.
در مجموع آمار به کاهش ذخایر نفت و افزایش تقاضا برای نفت خام اشاره دارند. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با وجود رشد تولید این کشور، ذخایر نفت تجاری در هفته‌ منتهی به ۲۲ ژوئن به میزان ۱۰ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۶.۶۴ میلیون بشکه رسید.
بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت نفت در طول سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر محدود شدن عرضه به بازار به دلیل تقاضای بالا و کاهش عرضه داوطلبانه تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک، روند صعودی داشته است. عربستان سعودی و روسیه با توافق برای افزایش تولید به میزان کمتر از آنچه بازار پیش‌بینی کرده بود، به بالا ماندن قیمت‌های نفت کمک کرده اند.
به گفته مت اسمیت مدیر تحقیقات کالا در شرکت "کلیپر دیتا"، حتی افزایش تولید نیز بعید است تقاضای داخلی و بین‌المللی قوی را جبران کند.
در این بین، آمار گروه خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش یافته و به ۸۵۸ حلقه رسیده است که دومین کاهش هفتگی متوالی به شمار می‌رود.


کد مطلب: 89507

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89507/نفت-رکورد-زد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir