۰
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

آمریکاجول و پلاسش را از آلمان جمع می کند

رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است حدود ۳۵ هزار نیروی نظامی خود که در خاک آلمان مستقر هستند را از این کشور خارج کند.
رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است حدود ۳۵ هزار نیروی نظامی خود که در خاک آلمان مستقر هستند را از این کشور خارج کند.
به گزارش تسنيم، حدود 35 هزار نیروی آمریکایی در حال حاضر در آلمان مستقر هستند. بر اساس گزارش "واشنگتن پست"، آمریکا بر اساس تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد نیروهای خود را از این کشور خارج کند.
به گزارش این روزنامه آلمانی، وزیر دفاع آمریکا بازگشت سربازان آمریکایی مستقر در آلمان را مد نظر دارد. بر این اساس، در میان گزینه های در نظر گرفته شده بازگشت بخش اعظمی از نیروهای مستقر در آمان به آمریکا و یا انتقال تمام و یا بخشی از آن ها به لهستان است.
به گزارش واشنگتن پست، رئیس جمهور آمریکا قبلا ایده خروج نیروهای نظامی خود از آلمان را در دیداری با مشاوران نظامی و مقامات کاخ سفید مطرح کرده بود.
از پایان جنگ جهانی دوم نیروهای آمریکایی در آلمان مستقر هستند. این نیروها شامل بزرگترین یگان نظامی آمریکا در خارج از این کشور است.
کشورهای اروپایی عضو ناتو به شدت نگران این گونه تصمیمات ترامپ هستند و تلاش می کنند این مسئله را آشکار کنند که آیا ترامپ واقعا به صورت جدی تصمیم به چنین کاری دارد و یا این تنها یک تهدید و تاکتیک مذاکراتی در آستانه نشست ناتو در ماه جولای است.
"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در گذشته بارها ناتو را مورد انتقاد شدید قرار داده و از جمله آن را به عنوان ائتلافی اضافی مشخص کرده است. وی همچنین در نامه ای به هشت کشور اروپایی عضو ناتو بار دیگر افزایش هزینه های نظامی این کشورها را درخواست کرده است. ترامپ مکررا به این کشورها این انتقاد را وارد می کند که بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی که قبلا درباره آن توافق شده بود افزایش نمی دهند.
ترامپ روز گذشته مجددا انتقاد شدیدی به کشور آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو در این راستا وارد کرد.
اظهارات ترامپ در شرایطی است که نشست ناتو قرار است دو هفته دیگر در بروکسل برگزار شود. اعضای ناتو موافقت کرده اند تا هزینه های نظامی خود را تا سال 2024 میلادی تا 2 درصد تولید اقتصادی افزایش دهند ولی آلمان و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که احتمالا قادر به دستیابی به این هدف نخواهند بود.
نشست ناتو قرار است طی روزهای 11 و 12 جولای (20 و 21 تیر) برگزار شود.
 
کد مطلب: 89517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *