۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱

دولت فقر را از جامعه ریشه‌کن کند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه پیشنهاد داد: با فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی علاوه بر تلاش‌های دولت اجازه ندهیم که معاندان با اقدامات یکجانبه جمهوری اسلامی ایران را به انزوا کشیده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه پیشنهاد داد: با فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی علاوه بر تلاش‌های دولت اجازه ندهیم که معاندان با اقدامات یکجانبه جمهوری اسلامی ایران را به انزوا کشیده است.
به گزارش ايسنا، علی نوبخت حقیقی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: با نگاهی گذرا به مجموعه وقایع چند ماهه گذشته در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حقیقتی واحد خود را به منصه ظهور می‌رساند که بدخواهان ملت ایران اعم از داخلی و خارجی در تلاش برای تلقین نوعی ناامیدی در میان جوانان و نیروهای تحصیلکرده نظام هستند و مهاجرت نخبگان را تشویق می‌کنند.
وی افزود: در بستر سیاسی برخی کشورها سعی در به چالش کشیدن سیاسی نظام جمهوری اسلامی کردند تا به خیال خود موجب انزوای سیاسی میهن عزیز شوند. خوشبختانه شواهد کاملا روشن گواه آن است که این نظام سلطه است که امروز بیشتر از گذشته به انزوا کشیده شده و حتی در شرف از دست دادن حمایت هم‌پیمانان خود است.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: در بستر اقتصادی با تهدید به تشدید تحریم‌ها سعی در بر هم زدن نظام اقتصادی کشور کردند تا با افزایش فشار بر مردم به هدایت پاره‌ای نارضایتی‌های موجود و تجمیع آن شرایط غیرقابل کنترلی را در زمینه‌های اقتصادی ایجاد کنند. همه این خیالات باطل صرفا بر عدم شناخت از خصوصیات ملت ایران نشات می‌گیرد. بحمدالله دولت با شناخت دقیقی از این ترفندها برنامه لازم برای مواجهه با آنها را فراهم کرده و اکنون تنها دل خوشی دشمن به جوسازی‌ها و تبلیغات دروغین رسانه‌ای است.
نوبخت حقیقی تصریح کرد: آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتی زمینه‌ساز موفقیت در حوزه سیاسی و اقتصادی هم است توجه به جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی است که فلسفه بعثت نبی اکرم حضرت محمد است. توجه به این حوزه در حقیقت صیانت از روح و روان ملی است که در صورت تقویت هر چه بیشتر این موضوع خطر تحقق خواسته‌های بیگانگان را کاهش خواهد داد. با توجه به توان گسترده تبلیغاتی دشمنان از یک سو و وجود پاره‌ای از نواقص در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و نبود مدیریتی منسجم در این حوزه از سوی دیگر متاسفانه شاهد رشد برخی آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر هستیم.
وی افزود: باید بپذیریم که گرچه بخش عمده‌ای از جامعه ما همان‌طور که رهبر فرزانه فرمودند در حال بالندگی و تقویت ارزش‌های معنوی خویش است لیکن همین مقدار از اعتیاد، طلاق، قاچاق، رشوه و ... در شأن ملت شریف ما نبوده و باید با برنامه‌ریزی صحیح از گسترش آن جلوگیری شود. انتظار این است که دولت به همراه سایر ارکان نظام با برنامه‌ریزی‌های دقیق فقر را که ام‌الفساد است در جامعه ریشه‌کن کرده و قوه قضاییه هم با همان قاطعیتی که با محکومین سیاسی و قاچاقچیان موادمخدر برخورد می‌کند با قاچاقچیان کالا و رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و بی‌امان داشته باشد.
نوبخت بیان کرد: تحقق‌پذیری اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر نخواهد شد مگر در سایه وحدت همه گروه‌های اجتماعی. باز هم باید از لسان امام راحل گفت که همه موفقیت‌های ما در گروی وحدت و همه آسیب‌پذیری ما از تفرقه‌ها و رفتارهای جناحی است. هیچ فرد علاقه‌مند به ایران اسلامی در شرایطی که تحت شدیدترین تهدیدهای دشمن قرار گرفته است سراغ سهم‌خواهی و رفتارهای یکجانبه نمی‌رود. این تصور که او را از اسب فرو کشم و خود بر جای آن نشینم در این شرایط جز خیانت به انقلاب و اسلام و ایران نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه گفته شد در این شرایط آنچه ما را به موفقیت نهایی نزدیک می‌کند توجه به تولید ملی است. بدیهی است اتکای به ظرفیت‌های بی‌کران ملی و دعوت مردم به استفاده از تولید داخلی راه برون‌رفت از مشکلات موجود اقتصادی است لیکن آنچه اهمیت بیشتری دارد توجه و تقویت تولیدات معنوی، اخلاقی و فرهنگی ملی علاوه بر تولیدات محصولات صنعتی است که زمینه‌ساز هر نوع اقتدار ملی است. ما اکنون به شدت نیازمند امید و وحدت هستیم. با اتکا به آن به جهانیان ثابت کنیم که ملت بزرگ ایران همچنان که در طول تاریخ سربلند بودند باز هم خواهند بود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به هیات رییسه مجلس، گفت: در این روزهای حساس پیشنهاد واضح اینجانب فعال‌تر شدن مجلس شورای اسلامی به ویژه در بعد نظارتی و پرهیز از روزمرگی است که به آن مبتلا بوده‌ایم تا جایی که مردم و دانشجویان، عزیز ما را منتسب به صفاتی نمودند که مستحق شنیدن آن نبوده و نیستیم. تعدادی از نمایندگان این دوره از مجلس در یک سال اخیر با تشکیل جلسات هم‌اندیشی سعی در شناخت عوامل این نقص یعنی روزمرگی و بررسی راه‌های برون‌رفت از آن نموده‌اند. نظر به ظرفیت بالای مجلس از نگاه قانون اساسی و نظر به اهمیت انتخاب مستقیم نمایندگان توسط مردم شایسته است با تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی و تعیین مشاوران از اساتید دانشگاه و انجمن‌های غیردولتی به ویژه در رشته جامعه‌شناسی و تماس با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای غیرمتعهد و سازمان‌های مستقل حقانیت صلح‌ دوستی مردم ایران را برایشان تبیین کنیم.
نوبخت در پایان تاکید کرد: با فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی علاوه بر تلاش‌های دولت اجازه ندهیم که معاندان با اقدامات یکجانبه جمهوری اسلامی ایران را به انزوا کشیده و مردم ما را تحریم و معیشت را به آنها به ویژه به کارگران، کشاورزان، محرومان و بازنشستگان که حامل اصلی انقلاب هستند سخت کنند و خدای نکرده بیماران عزیزمان کمبود دارو و وسایل پزشکی را احساس کنند و کشور جولانگاه گران فروشان و کاسبان تحریم شود و نیز همزمان با تشکیل تیم‌های نظارتی و قرار گرفتن در کنار ملت اعم از تولیدکنندگان و بازاریان عزیز و مصرف‌کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای اختصاص دهنده ارز و واردات و صادرات و نحوه قیمت‌گذاری کالاها نظارت کرده و مردم ما را از آسیب‌های احتمالی مصون کنیم.
کد مطلب: 89586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *