۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸

مرتضوي در جستجوي شركت

رييس سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه هنوز همه ديون دولت به سازمان تامين اجتماعي پرداخته نشده است، گفت: در جستجوي شركت‌هايي هستيم كه در طرح خصوصي سازي امكان واگذاري آنها وجود داشته باشد تا در اولين فرصت تمام ديون ۳۵ هزار ميليارد توماني دولت به تامين اجتماعي كه در مصوبه هيات دولت نيز به تصويب رسيده است، به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شود.
سعيد مرتضوي در "مراسم تحويل گروه هتل‌هاي هما به سازمان تامين اجتماعي" اظهار كرد: دولت در پرداخت بدهي و ديون دولت‌هاي گذشته كه حتي مربوط به سالهاي پيش از انقلاب نيز مي‌شد و از آن زمان تا كنون انباشته شده بود با سازمان تامين اجتماعي همكاري داشت و دريغ نكرد كه اين لطف و همت شايان تقدير است.

وي در ادامه عنوان كرد: در ابتداي پيگيري بدهي‌ها و ديون دولت به تامين اجتماعي بسياري مسئولان ذيربط عنوان مي‌كردند كه تامين اجتماعي هيچگونه طلبي از دولت ندارد و اين موضوع را با استناد به مواد مختلفي از قانون بودجه و غيره انجام مي‌دادند.

رييس سازمان تامين اجتماعي اضافه كرد: آنها اعلام مي‌كردند اگر تكليفي از سوي مجلس و هيات دولت در رابطه با تامين اجتماعي به تصويب برسد، تامين اجتماعي حق ندارد تا زمان تامين بودجه آن و واريز شدنش به حساب تامين اجتماعي آن را اجرايي كند و استدلال مي‌كردند چنانچه تكليفي از سوي دولت و مجلس به تصويب رسيده اما وجوه آن به حساب تامين واريز نشده بود، تامين اجتماعي نبايد آن تكليف را اجرا كند و بنابراين تامين اجتماعي هيچ طلبي از دولت ندارد.

مرتضوي در ادامه اظهار كرد: پس از انجام مطالعات لازم اسناد آن را در اختيار رييس جمهور قرار داديم و وي نيز با پرداخت بدهي‌هاي دولت به تامين اجتماعي موافقت كردند و پرداخت ۳۵ هزار ميليارد تومان بدهي دولت به تامين اجتماعي در هيات دولت به تصويب رسيد و متعاقب آن دو مصوبه در راستاي تاكيد بر پرداخت ديون به تصويب رسيد.

مرتضوي در ادامه اعلام كرد: تاكنون علاوه بر گروه‌هاي هتل‌هاي هما سهام ۳۷ شركت دولتي به نام تامين اجتماعي شده است و سازمان خصوصي سازي و هيات واگذاري نيز، واگذاري قطعي اين شركت‌ها را تصويب كرده‌اند.

مرتضوي افزود: در طول شش ماه گذشته وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي براي پرداخت ديون دولت به تامين اجتماعي تلاش‌هاي زيادي انجام داده‌اند و واگذاري گروه هتل‌هاي هما نيز در راستاي اين تلاش‌ها انجام مي‌شود.

رييس سازمان تامين اجتماعي در ادامه با اشاره به افتتاح "هتل نگين رضوي تامين اجتماعي" در مشهد گفت: اين هتل در خيابان خسروي و در نزديك حرم واقع شده است و در ازاي ۱۲ ميليارد تومان بدهي شهرداري و اتوبوسراني به تامين اجتماعي واگذار شد.
کد مطلب: 8959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *