۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳

گلایه شدید مردم آبادان و خرمشهر

مردم آبادان و خرمشهر که در روزهای اخیر به‌دلیل شوری و قطعی زیاد آب تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند از حضور عده‌ای خاص و به خشونت کشاندن این تجمعات توسط این افراد گله‌مند هستند.
مردم آبادان و خرمشهر که در روزهای اخیر به‌دلیل شوری و قطعی زیاد آب تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند از حضور عده‌ای خاص و به خشونت کشاندن این تجمعات توسط این افراد گله‌مند هستند.
به گزارش تسنیم، بالابودن ناخالصی در آب شرب و کم بودن آن در شهرهای آبادان و خرمشهر در هفته‌های اخیر سبب ایجاد موجی از نارضایتی در بین مردم این دو شهر شد و ادامه پیدا‌کردن این موضوع منتهی به تشکیل تجمعاتی در مقابل نقاط مختلف آبادان مانند فرمانداری، اداره آب و فاضلاب و مصلی نماز جمعه شد.
کمبود و کاهش شدید کیفیت آب شرب در استانی پر آب و دارای سرمایه‌های طبیعی فراوان، نشان از یک‌سو مدیریت دارد که اتفاقاً گله مردم نیز به همین موضوع است. معترضان با گرفتن بشکه‌ها و بطری‌های خالی آب و شعارهایی با موضوع بی‌کفایتی مسئولان خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.
در 3 روز اخیر اما با ورود عده‌ای از افراد ناشناس بین معترضان این حرکات اعتراضی از حالت مسالمت‌آمیز خارج شد و رنگ و بوی خشونت گرفت، افزایش این خشونت سبب فاصله گرفتن مردم از این افراد شد تا با تلاش نیروهای انتظامی آرامش بار دیگر در این 2 شهر حکم‌فرما شود.
محمد آلبوغبیش که یکی از کسبه بازار خرمشهر است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: مغازه من در محلی است که روز گذشته محل ناآرامی‌های خرمشهر بود.
وی می‌افزاید: آب ‌خانه ما هم بسیار شور و غیر قابل‌استفاده شد و من هم به‌شدت از این موضوع گله‌مند هستم اما نباید این گله‌مندی سبب آسیب به هم‌وطن خودم شود. متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب از وضعیت سوءاستفاده کردند و به بهانه اعتراض به شوری آب به اموال مردم صدمه زدند.
این شهروند عنوان می‌کند: شیشه بالای درب مغازه من شکست و برق مغازه هم دچار مشکل شد. بازهم خدا رحم کرد چون شنیده‌ام برخی مغازه‌ها صدمه جدی‌تری دیده‌اند و دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند. خدا را شکر که شر این افراد کم شد و مجدداً به آرامش رسیدیم.
محسن رحیم‌پور نیز شهروندی خرمشهری است که از مشاهدات خود از ناآرامی‌های روز گذشته خرمشهر می‌گوید. وی اظهار می‌کند: چند روز است که عده‌ای ناشناس را بین معترضین می‌دیدم که اتفاقاً تمایل زیادی به خشونت داشتند و دیگران را به خرابکاری و بیان شعارهایی تشویق می‌کردند.
حمید مطوری که در خیابان یک احمدآباد آبادان مغازه دارد به خبرنگار تسنیم می‌گوید: انتظار مردم آب شرب سالم است و دلیل دیگری برای تجمع نداشتند. این‌هایی که تجمع را به خشونت می‌کشند و شعارهای توهین‌آمیز می‌دهند نه از ما مردم هستند و نه مطالبه آب شرب دارند.
وی بابیان اینکه هیچ جای دنیا با توهین خشونت و مطالبات به‌حق به دست نمی‌آید، اعلام می‌کند: آتش‌زدن اموال مردم که ربطی به آب و اعتراض به شوری آن ندارد. از مسئولان انتظامی هم تقاضا داریم تا همیشه حساب این افراد را از معترضین به شوری و قطعی آب جدا کنند.
کد مطلب: 89662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *