۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹

دروغِ امارات، انصارالله را شاکی کرد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تکذیب ادعای امارات درخصوص متوقف‌کردن تجاوزگری خود علیه استان الحدیده یمن گفت که هدف امارات از طرح این ادعا گمراه‌کردن افکار عمومی بین‌المللی بوده است
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تکذیب ادعای امارات درخصوص متوقف‌کردن تجاوزگری خود علیه استان الحدیده یمن گفت که هدف امارات از طرح این ادعا گمراه‌کردن افکار عمومی بین‌المللی بوده است
به گزارش تسنيم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: تجاوزگری و نبردها در ساحل غربی شهر الحدیده و نواحی آن و نیز در مناطق مختلف در امتداد ساحل غربی متوقف نشده است و اعلام امارات (مبنی بر توقف تجاوزگری) "یک اعلام مشکوک" است که چند هدف را دنبال می‌کند؛ اولین هدف، گمراه کردن افکار عمومی جهان و فرار از نیازهای انسانی بزرگی است که این نبرد تجاوزگرانه علیه شهر ساحلی الحدیده و تنها بندرِ اکثریت ساکنان یمن مستلزم آن بوده است.
وی تصریح کرد: این اقدام همچنین تلاشی برای مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های سازمان ملل و ترویج این مسئله است که موافقت درخصوص تحرکات فرستاده سازمان ملل در امور یمن درخصوص راه‌حل سیاسی فراگیر وجود دارد. ما به‌طور کامل درک می‌کنیم که فرستاده سازمان ملل با برگزاری نشست‌های مکرر، موضوع الحدیده را ــ به‌خلاف آنچه طرح مخالف خواه اماراتی یا همدستانش مطرح می‌کنند ــ مطرح نکرده است، آنچه مطرح می‌کند یک راه‌حل سیاسی فراگیر است اما تفسیر امر از نظر اولویت‌ها درخصوص تدابیر امنیتی متفاوت است.
عبدالسلام گفت: موضع ما واضح و صریح است و نمی‌توانیم هرگونه بحث جزئی نه درباره الحدیده و نه غیر از آن را به‌طور مطلق بپذیریم. آنچه سازمان ملل باید بعد از گذشت نزدیک به چهار سال از این تجاوزگری به‌دنبال آن باشد، بحث درباره یک راه‌حل سیاسی است. همه دنیا اتفاق نظر دارد که راه‌حل در یمن، سیاسی است و نباید فرستاده سازمان ملل در مسیر راه‌حل نظامی حرکت کند.

وی افزود: معتقدیم که تلاش قرقاش (وزیر مشاور در امور خارجی امارات) تلاشی برای ورود به نبرد جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی و سیاسی و رسانه‌ای است زیرا آنها به‌صراحت گفته بودند که مطمئن هستند که بر الحدیده سیطره خواهند یافت و نماز عید فطر را در آنجا خواهند خواند اما این‌گونه نشد.
عبدالسلام گفت: پایداری ملت یمن و همبستگی و پایداری اهالی ساحل غربی در مقابله با نقشه‌ای پلید، طرح‌های آنها را به شکست کشاند.
وی درباره بندر الحدیده گفت: درخصوص موضوع درآمدها، درخواست برای واریز این درآمدها همراه با سایر درآمدهای یمن به بانک مرکزی در صنعا وجود دارد تا از آنجا برای همه ملت یمن در سراسر استان‌ها هزینه شود.
الحوثی: متجاوزان به‌دنبال راه‌حل سیاسی نیستند
رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تأکید کرد که نیروهای متجاوز و اشغالگر در روزهای پیشِ‌رو در یمن روی آرامش و ثبات را به خود نخواهند دید.
به گزارش تسنیم، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: نبرد ساحل باتلاقی برای متجاوزان و نیروها و مزدورانش خواهد بود.ج
وی تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان و عناصر ائتلاف متجاوز در نبرد ساحل غربی کشته شده‌اند و آرایش متجاوزان در طول نوار ساحلی به‌همراه خطوط پشتیبانی آنها در سه منطقه قطع شده است و نیروهای دشمن در محاصره قرار گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که متجاوزان مجبور شده‌اند که بسیاری از نیروهای خود را از طریق دریا خارج کنند. همچنین جنگنده‌های متجاوز مزدوران خود در نبرد ساحل را با هر بار عقب‌نشینی آنها، هدف قرار داده‌اند.
الحوثی افزود: نیروهای متجاوز به یمن هیچ پیروزی‌ای کسب نکرده‌اند بلکه تلاش کرده‌اند که به مناطق خالی و بدون هرگونه حضور نظامی نفوذ کنند.
وی درباره پاسخ نظامی به ائتلاف متجاوزان گفت: گزینه‌های ما تمام‌عیار است و اهداف ما متنوع. حق داریم که شلیک موشک‌ها ادامه داشته باشد و اهداف متنوع شود تا با متجاوزان به یمن در زمان و مکان مناسب ضربه وارد کنیم. ما به هدف قرار دادن تأسیسات حیاتی که می‌توانیم از طریق آن نیروی بازدارندگی ایجاد کنیم، ادامه خواهیم داد.
وی درباره اظهارات توهم‌آمیز آمریکا و انگلیس درباره "کمک به مردم فقیر در نبرد الحدیده" گفت: رژیم‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان، امارات و نظایر آنها که علیه ملت یمن ائتلاف کرده‌اند، به‌طور کلی برای هدف قرار دادن ملت یمن در سراسر استانهای این کشور آمده‌اند تا این کشور را اشغال کنند و قدرت تصمیم‌گیری را به‌نفع خود از این کشور بگیرند. کسی نمی‌تواند بگوید که این رژیم‌ها به‌دنبال پاسداری از ارکان ملت یا حفاظت از حقوق ملت‌ها هستند یا برای تأمین منافع امت یا کمک به ملت‌های مستضعف یا فقیر آمده‌اند.
وی افزود: کسی نمی‌تواند صدها هزار تن بمب و مواد منفجره روی سر ملت یمن بریزد و بعد بیاید و بگوید که برای خدمت به ملت یمن و ساختن آینده آنها و حفاظت از ساختار زیربنایی آنها آمده است یا بگوید که برای آزادی یمن و دموکراسی آن آمده است.
الحوثی درباره مشارکت انگلیس گفت: ما آمریکا و انگلیس را مسئول هرگونه نبرد جدیدی در الحدیده و نتایج ناشی از آن می‌دانیم. انگلیسی‌ها یک هفته قبل از نبرد به ما گفتند که اماراتی‌ها و سعودی‌ها تأکید کرده‌اند که وارد نبرد در الحدیده تنها با موافقت و مساعدت آنها خواهند شد و با آغاز تنش‌آفرینی نظامی، مطمئن شدیم که آنها در این امر دست دارند لذا آنها و آمریکایی‌ها را مسئول هرگونه نبردی در الحدیده و نتایج ناشی از آن ــ از ویرانی بندر الحدیده گرفته تا گرسنگی ملت یمن و نظایر آن ــ دانستیم.
الحوثی درباره مشارکت رژیم اسرائیل در نبرد ساحل غربی یمن گفت: ما معتقدیم که اظهار نظر نکردن اسرائیلی‌ها درخصوص مشارکت خود در نبرد در یمن به این بازمی‌گردد که آنها نمی‌خواهند اعرابی را که به آنها کمک می‌کنند، با چالش مواجه کنند. اما واحد نظامی یمن مشارکت جنگنده‌های اسرائیلی در این نبردها را مستندسازی کرده است. همچنین یمن دومین کشور بعد از سوریه است که جنگنده‌های اسرائیلی به آن حمله کرده‌اند. سخنان اخیر فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه به این امر اشاره دارد.
وی افزود: این کشورهای متجاوز هستند که مانع‌تراشی می‌کنند و تنش‌ها را تشدید و رسیدن به هرگونه راه‌حلی را نمی‌پذیرند. متجاوزان با تمام تلاش خود برای نفرت‌افکنی بین مردم تلاش کرده و می‌کنند، این کاری است که دشمنان می‌کنند، این توطئه‌ای برای گسستن بافت اجتماعی است. این توطئه دشمنان برای از بین بردن کامل اقشار ملت یمن و همه ارکان این کشور به‌منظور تأمین منافع و رویکردهای خودشان است تا ملت یمن در مسیر سیاست آمریکایی‌ها حرکت کند و مقاصد اسرائیلی‌ها در باب‌المندب و نظایر آن را تأمین کنند.
الحوثی به نیروهای متجاوز و اشغالگر هشدار داد که آنها در یمن از امنیت و ثبات برخوردار نخواهند شد و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اهداف و برگه‌های برنده زیادی برای مقابله با متجاوزان دارند و در چارچوب بازدارندگی متجاوزان و مقابله به مثل از آنها بهره خواهند برد.
وی درخصوص پایداری ملت یمن در پیام خود به ائتلاف متجاوزان گفت: جمهوری یمن با (حکومت‌های) مرتجع عربی مقابله می‌کند. وقتی ملت یمن برای مقابله با متجاوزان و اشغالگران و برای پاسداری از عزت و عظمت و اخلاق و برای جانفشانی و فداکاری به‌پا می‌خیزد؛ یقین دارد که با کسانی می‌جنگند که مزدور و برده هستند و به‌دنبال فروش سرزمین و آزادی می‌باشند.
وی در پایان گفت: ما در نبرد ارزش‌ها و استقلال به‌سر می‌بریم. پیروزی حتماً از آن جمهوری یمن خواهد بود. ملت یمن به‌یاری خداوند و جانفشانی مردان دلاور ارتش و کمیته‌های مردمی پیروز خواهند شد. یمن جاویدان و سربلند باقی خواهد ماند.
 
کد مطلب: 89686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *