۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳

اردوغان دوباره سروقت مخالفانش رفت

در پی پیروزی رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، رجب طیب اردوغان به دنبال مستحکم کردن بیشتر پایه‌های قدرتش بوده و در همین راستا اعضای اپوزیسیون را بازداشت می‌کند.
در پی پیروزی رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، رجب طیب اردوغان به دنبال مستحکم کردن بیشتر پایه‌های قدرتش بوده و در همین راستا اعضای اپوزیسیون را بازداشت می‌کند.
به گزارش ايسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دومین دور ریاست جمهوری خود را در حالی پیروز شد که بسیاری از ناظران آن را "یک انتخابات مهندسی شده" اعلام کرده‌اند.
در همین راستا به تازگی ارن اردم، یکی از سیاستمداران اپوزیسیون به اتهامات تروریستی بازداشت شد.
وی در حالی روانه زندان شد که تنها چند روز پیش در انتخابات ۲۴ ژوئن، کرسی‌اش در پارلمان را از دست داد. اردم یکی از اعضای ارشد حزب مردم جمهوری‌خواه متهم به کمک به کسانی است که اعلام می‌کنند اردوغان به دلیل افزایش اقتدارگرایی خود مسئول کودتای نافرجام ۲۰۱۶ است.
اردم در پیامی در توئیتر بازداشت خود را تایید کرد اما جزئیات بیشتری درباره اتهامات اعلام نکرد.
وی نوشت: من بازداشت شده‌ام‌ اما دلیل آن را نمی‌دانم. من توسط پلیس خارج از خانه‌ام بازداشت شدم‌.
گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستانی استانبول اردم را متهم به کمک به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف اردوغان کرده است.
در این میان، اردوغان که با افزایش اپوزیسیون چه در داخل و چه در خارج از ترکیه مواجه است، تلاش می‌کند راهی پیدا کند که بتواند در دوره دوم پنج ساله ریاست جمهوری‌اش قدرت خود را مستحکم کند. در حال حاضر حزب حاکم با ائتلاف ناسیونالیست‌ها توانست اکثریت پارلمان را به دست آورد.
اتهامات مربوط به اردم مربوط به زمان حضور او در یک روزنامه ترکیه‌ای به عنوان دبیر در سال ۲۰۱۳ می‌شود. در آن زمان یادداشتی درباره اردوغان نخست وزیر وقت و مقامات ارشد درمورد اقدامات غیرقانونی و همچنین ارتباط رهبر ترکیه و پسرش در اختلاس‌های بزرگ پول نوشته شده بود.
در همان زمان اردوغان این یادداشت را محکوم کرده و آن را در راستای تلاش برای کودتا اعلام کرد.
در حال حاضر رسانه‌ها و فعالان سیاسی در ترکیه تحت سرکوب‌های اردوغان پس از کودتا دچار مشکل شده اند. ده‌ها هزار نفر به اتهام ارتباط با گولن بازداشت شده‌اند.
چندی قبل نیز انیس بربراوغلو، یکی دیگر از اعضای حزب بزرگترین حزب اپوزیسیون به ۲۵ سال زندان محکوم شد.
اردم که انتظار می‌رود دادگاهش در ماه سپتامبر برگزار شود، باید تا زمان انجام تحقیقات در ترکیه بماند و ممکن است به ۲۲ سال زندان محکوم شود.
در همین راستا باریش یارکاداش، یکی از اعضای حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد: بازداشت اردم بخشی از تلاش‌های اردوغان و حزبش برای ارتباط احزاب اپوزیسیون با تروریسم بین‌الملل است.
وی در ادامه افزود: آن زمان اردم در رسانه‌ کار می‌کرد و این اتهامات به وی وارد شد این در حالی است که روزنامه نگاری جرم نیست.
کد مطلب: 89687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *