۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

دیدار هیاتهای آمریکایی و کره ای

همزمان با انتشار اخبار «توسعه یکی از تاسیسات کلیدی ساخت موشک کره شمالی» در رسانه های آمریکایی، هیات های آمریکایی و کره شمالی امروز دوشنبه در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.
همزمان با انتشار اخبار «توسعه یکی از تاسیسات کلیدی ساخت موشک کره شمالی» در رسانه های آمریکایی، هیات های آمریکایی و کره شمالی امروز دوشنبه در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش ایرنا از یونهاپ، رسانه های آمریکایی با استناد به تحلیل تصاویر ماهواره‌ای سایت کره هسته ای کره شمالی مدعی شدند این کشور در حال توسعه یکی از تأسیسات اصلی خود برای ساخت موشک است تا بتواند از آن برای «حمله بدون‌هشدار با سلاح‌های هسته‌ای» به تشکیلات نظامی آمریکا استفاده کند.
همزمان با اعلام این خبر، تیمی از مقام‌های ‌آمریکایی امروز دوشنبه در روستای مرزی پانمونجوم در مر دو کره، با مقام‌های کره شمالی دیدار کردند.
این دیدار با هدف بررسی توافق های به دست آمده در جریان نشست سران میان 'کیم جونگ اون' و 'دونالد ترامپ' صورت گرفته و نخستین دیدار مقام‌های دو کشور بعد از نشست رسمی سنگاپور است.
سران آمریکا و کره شمالی روز 22 خرداد با یکدیگر در سنگاپور دیدار کردند آنها پس از برگزاری این اجلاس بیانیه ای امضا کردند اما در این بیانیه جزئیاتی درج نشده است.
در این بیانیه ترامپ قول داده است تا امنیت کره شمالی را تضمین کند و کیم نیز بار دیگر تعهد خود برای غیر هسته ای شدن را اعلام کرده بود.
علیرغم برگزاری نشست دو کشور و انجام برخی اقدامات یک طرفه کره شمالی برای تحقق صلح در منطقه، آمریکا تا کنون گامی عملی برنداشته است.
کره شمالی که همزمان مذاکرات صلح را با کره جنوبی هم به پیش می برد اقدامات زیادی تا کنون در این زمینه انجام داده است که نابود کردن سایت 'پیونگه ری' محل آزمایش های هسته ای این کشور و همچنین «تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی در جنگ کره» از جمله این موارد است.
در عوض آمریکا هم اگرچه به ظاهر از «تعویق رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی» در همین راستا خبر داده است اما وزیر دفاع این کشور در سفر جدید خود به کره جنوبی و ژاپن اعلام کرد واشنگتن تمام امکانات و سربازان خود را در ژاپن و کره جنوبی حفظ خواهد کرد.
شرق آسیا سال ها است که به صحنه کشمکش های کره شمالی و آمریکا تبدیل شده است و امید می رود تحولات صورت گرفته، راه برون رفتی از این بن بست سیاسی باشد.
کد مطلب: 89701
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *