۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲

تلاشها برای حذف سودان از لیست حامیان تروریسم

رئیس پارلمان عربی در کنفرانسی مطبوعاتی از یک "برنامه عملیاتی" برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.
رئیس پارلمان عربی در کنفرانسی مطبوعاتی از یک "برنامه عملیاتی" برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسامه فیصل، وزیر مشاور در امور خارجه سودان پس از جلسه کمیته اجرایی طرح پارلمان عرب برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم صادر شده توسط آمریکا اظهار کرد: یک برنامه اجرایی برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم تهیه شده است و در روز چهارشنبه ۴ ژوئیه ۲۰۱۸ به پارلمان عرب ارائه خواهد شد و توسط این پارلمان تصویب و فاز اجرایی شدن آن شروع خواهد شد.
السلمی گفت: این طرح شامل درخواست از رئیس پارلمان، مجلس سنا و همچنین اعضا و کمیته‌های گنگره آمریکا می‌شود و به همین منظور یک هیئت از پارلمان عربی به آمریکا خواهد رفت.
وی افزود: این طرح با هماهنگی اتحادیه عرب و پارلمان آفریقا تصویب خواهد شد و پس از آن یک هیئت از پارلمان عربی با پارلمان آفریقا دیدار خواهد کرد تا این طرح مشترک بین دو پارلمان را به پارلمان آمریکا تحویل دهند.
رئیس پارلمان عربی از موفقیت طرح پارلمان عرب برای مقابله با نامزدی رژیم صهیونیستی برای عضویت در شورای امنیت، به عنوان یک الگو برای موفقیت اقدامات این پارلمان در عرصه بین المللی یاد کرد.
وی افزود: این برنامه شامل درخواست از وزیران اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا می شود تا به منظور حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، یک پیام مشترک به وزیر خارجه آمریکا ارسال کنند.
السلمی اظهار کرد: تعدادی از کشورهای عرب زبان در رفع تحریم‌های اقتصادی و تجاری سودان کمک کرده‌اند. پارلمان عرب از این کشورها برای این تلاش تشکر کرده و از آنها می خواهد تا از روابط خود با آمریکا برای حذف نام سودان از این لیست استفاده کنند.
رئیس پارلمان عربی تاکید کرد: قرار گرفتن نام سودان در این لیست نه تنها در سودان بلکه در کشورهای عرب زبان باعث مختل شدن امور زیادی شده است و ما به عنوان نمایندگان ملت عرب باید در کنار سودان بایستیم.
اسامه فیصل هم تصریح کرد: در دیدار میان هیئت سودان و پارلمان عربی در مورد بخش‌های مختلف این برنامه عملیاتی، توافق شد.
وی گفت که این طرح یک اقدام برادرانه و صادقانه عربی برای حمایت از سودان است که از سال ۱۹۹۳ ظالمانه و با بهتان در این لیست قرار گرفته است.
وزیر مشاور در امور خارجه سودان در ادامه به پیامدهای منفی اقدام آمریکا برای سودان و تمامی کشورهای عرب زبان و اعتماد کشورش به پارلمان عرب اشاره کرد.
کد مطلب: 89702
برچسب ها: سودان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *