کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسادت ترامپ به پوتین

11 تير 1397 ساعت 18:16

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: با توجه به جو حاکم بر نشست پیش رو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و علاقه مندی رئیس جمهوری آمریکا به دیدار با پوتین در هلسینکی، قدرتی که رییس جمهوری روسیه از خود نشان داده در واقع موجب حسادت ترامپ شده است.


شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: با توجه به جو حاکم بر نشست پیش رو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و علاقه مندی رئیس جمهوری آمریکا به دیدار با پوتین در هلسینکی، قدرتی که رییس جمهوری روسیه از خود نشان داده در واقع موجب حسادت ترامپ شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سی ان ان در ویژه برنامه 'جی.پی.اس' به اهمیت انتخاب محل دیدار دو رهبر آمریکا و روسیه پرداخت و گفت: هلسینکی از نقطه نظر تاریخی برای این دیدار به خوبی تعیین شده چرا که پیمان هلسینکی در سال 1975 در این شهر رخ داد؛ 35 کشور جهان از جمله آمریکا، کانادا، دولت های اروپایی و طرف اتحاد جماهیر شوروی با امضای این پیمان به بهبود روابط بین غرب و کمونیست مبادرت کردند.
سی ان ان درادامه افزود: ترامپ در نشست گروه7 گفته بود پیمان ناتو به بدی پیمان (تجاری) 'نفتا' است، این فضایی است که قرار است دو رهبر آمریکا و روسیه بایکدیگر دیدار کنند.
فرید زکریا مجری این برنامه از جرج اوزبورن پرسید: ترامپ همانند دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به شدت مشتاق به دیدار با پوتین است ، آیا این جوی که بر این ملاقات حاکم است این احساس به فرد دست نمی دهد که ترامپ اصلا اهمیتی برای 'اتحاد غربی' قائل نیست.
'جورج اوزبورن' وزیر دارایی پیشین انگلیس در دولت دیوید کامرون گفت: اهمیت دارد ، چراکه اتکا به آمریکا، ازسوی کشورهای اروپایی همانند انگلیس؛ کم تر می شود، آمریکا حتی پیش از آمدن دونالد ترامپ نیز (از مسائل جهانی) کنار کشیده بود چراکه قدرت های دیگری همچون چین و روسیه درجهان سربرآورده اند.
'آلستر کمپبل' (Alastair Campbel) مدیر سابق 'استراتژی و ارتباطات' تونی بلر در پاسخ گفت: ترامپ در واقع به پوتین حسادت می ورزد.
کمپبل افزود: ترامپ به پوتین بعنوان فردی که بر پارلمان و رسانه ها احاطه و کنترل دارد، می نگرد و به قدرت بی نهایتی که پوتین با توجه به وسعت کشور و اقتصادی که دارد نگاه می کند و می خواهد که مانند پوتین باشد.
مدیر سابق استراتژی و ارتباطات در دوران نخست وزیر تونی بلر ادامه داد: ترامپ درحالی انگلا مرکل صدر اعظم آلمان را یک فاجعه می خواند که کیم جونگ اون را یک رهبر قوی می داند.
'مینتون بدوس' (Minton Beddoes) سردبیر ارشد نشریه انگلیسی 'اکونومیست' (The Economist) نیز به سی ان ان گفت: اصولا ترامپ علاقه مند به افراد مستبد است.
سردبیر ارشد نشریه اکونومیست درباره نگرانی های موجود بر سر نشست پیش رو ناتو در بروکسل افزود: این فاجعه آمیز خواهد بود که ترامپ به یکباره در نشست ناتو بگوید اعتقادی به بند پنجم ناتو ( اصل امنیت دسته جمعی چنانچه به یکی از متحدان حمله نظامی صورت گیرد ، حمله به تمامی اعضای ناتو تلقی می شود) ندارد و به ملاقات پوتین بشتابد.
به گزارش ایرنا، سی ان ان پیش ازاین و درمورخ ششم تیرماه در گزارشی گفته بود: آنچه که در (چهل و چهارمین) نشست سران گروه7 در کانادا (درمورخ 8 تا 9 ماه ژوئن برابر با 18 تا 19 خردادماه) رخ داد و ترامپ با خشم از متحدان غربی خود برید و به دیدار کیم جونگ اون رفت، اکنون مقامات اروپایی نگران هستند که ترامپ ممکن است همین کار را در نشست سران ناتو انجام دهد چراکه بسیار مشتاق به دیدار با پوتین است و رییس جمهوری روسیه به خوبی می داند چگونه بین ترامپ و غرب فاصله بیاندازد.
نشست سران آتی ناتو قرار است در بروکسل در مورخ 11 تا 12 جولای برابر با 20 تا 21 تیرماه برگزار شود و پس از این نشست دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در روز 25 تیر ماه در هلسینیکی فنلاند دیدار خواهد کرد.


کد مطلب: 89728

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89728/حسادت-ترامپ-پوتین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir