۰
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰

مخالفت اتریش با طرح اروپا درباره مهاجران

صدر اعظم اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که با تصمیم مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر اسکان مهاجران در مراکزی خارج از خاک اروپا مخالف است.
صدر اعظم اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که با تصمیم مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر اسکان مهاجران در مراکزی خارج از خاک اروپا مخالف است.
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه (R.F.I)، 'سباستین کورتس' گفت: صدراعظم اتریش که بزودی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در دست می گیرد، گفت: 'من با تصمیم مشترک کشورهای اروپایی مبنی بر اسکان مهاجران در مراکزی خارج از خاک اروپا مخالف هستم و صراحتا این مخالفت را اعلام می کنم. تاسیس این مراکز می تواند موجب چند برابر شدن درخواست های پناهجون شود. من هشدار می دهم که اگر چنین تصمیمی اجرایی شود، اروپا با موج جدید مهاجرت روبرو خواهد شد.
صدر اعظم اتریش راست گرای که سیاست های ضد مهاجرتی وی همواره با انتقادهایی همراه بوده است، گفت: قرار نیست که اروپا میزبان 60میلیون پناهنده از سراسر جهان شود.
مقام‌های اروپایی روز پنج‌شنبه 28 ژوئن (هفتم تیر ماه) بر سر روند رسیدگی به پرونده‌های پناهجویان به توافق تازه‌ای دست یافتند. بر اساس این توافق تمامی مراحل جابجایی و اسکان موقت پناهجویان در «مکان‌های کنترل شده» و به صورت «داوطلبانه» از سوی کشورهای عضو انجام می‌شود. این بدان معنی است که پناهجو حق انتخاب کشور میزبان را ندارد و اعضای اتحادیه اروپا به صورت داوطلبانه پناهجو را می‌پذیرند.
همچنین در این نشست، کشورهای اروپایی به توافق های ابتدایی برای اسکان مهاجران در مراکزی خارج از خاک اروپا دست یافتند.
در زمان حاضر بازپس فرستادن پناهجویانی که در کشور دیگری فرآیند پناهندگی را آغاز کرده‌اند ولی به آلمان آمده‌اند تنها در 15 درصد موارد انجام پذیر است. اما با اعمال توافق مرکل با 14 کشور اتحادیه اروپا این فرآیند آسان‌تر و سریعتر صورت خواهد پذیرفت.
بر اساس این توافق، مراکز متعدد پذیرش پناهجویان در خارج از خاک اروپا تاسیس خواهد شد تا مهاجران بتوانند پیش از ورود به اروپا در این مراکز نام و مشخصات خود را ثبت و درخواست پناهندگی را ارائه دهند.
کد مطلب: 89729
برچسب ها: اتریش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *