کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عقب‌نشینی دلار در معاملات جهانی

12 تير 1397 ساعت 13:06

در معاملات امروز بورس‌های جهان، دلار اندکی در برابر سایر رقبای عمده خود عقب نشست.


در معاملات امروز بورس‌های جهان، دلار اندکی در برابر سایر رقبای عمده خود عقب نشست.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، هر یورو با اندکی افزایش به ۱.۱۶۲۶ دلار رسید. یورو در ابتدا با احتمال فروپاشی دولت آلمان روندی نزولی داشت اما پس از اعلام توافق جدید بین هورست زیهوفر- وزیر کشور آلمان- و آنگلا مرکل- صدراعظم این کشور یورو موفق شد زیان اولیه معاملات خود را جبران کند.
شین کادوتا- استراتژیست ارزی بانک " بارکلی" گفت: در زمان حال، نگرانی‌ها در خصوص یورو فروکش کرده است، اما بحران مهاجرت و پناهجویان کماکان ریسکی بالقوه بر سر آینده یورو محسوب می‌شود.
شاخص دلار که ارزش دلار در برابر ۶ ارز مهم جهانی را اندازه می گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۴.۹۵۵ واحد رسید. دلار دیروز ۰.۴۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود. ماسافومی یاماموتو- استراتژیست ارزی بانک " میزوهو" گفت: در آخرین دور صعودی دلار می‌توانیم ریسک‌های تجاری را مشاهده کنیم. هر چند که ارز کشوری با کسری حساب تجاری بزرگ انتخاب مطمئن نیست اما دلار به لطف قدرت نقدینگی بالای خود توانسته است کماکان قدرتمند باقی بماند.
از سوی دیگر کاهش ارزش یوان چین امروز نیز تداوم یافت تا با کاهش ۰.۶ درصدی ارزش یوان در معاملات یوان، پول چین در بی ارزش ترین سطح خود از اوت ۲۰۱۷ تاکنون قرار گیرد. دلار استرالیا نیز از این کاهش ها در امان نبود و به پایین ترین سطح ۱.۵ سال اخیر خود رسید.
هم چنین ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش یافت و هر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۱۰.۷۹ ین رسید.


کد مطلب: 89761

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89761/عقب-نشینی-دلار-معاملات-جهانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir