۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

بازداشت نخست وزیر سابق مالزی

خبرگزاری رویترز با استناد به سه منبع آگاه گزارش کرد، مقام‌های مالزی امروز (سه‌شنبه) اقدام به دستگیری نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور در پی تحقیقات در مورد ناپدید شدن میلیاردها دلار پول از یک صندوق ایجاد شده توسط نجیب رزاق در زمان دولتش کرده‌اند.
خبرگزاری رویترز با استناد به سه منبع آگاه گزارش کرد، مقام‌های مالزی امروز (سه‌شنبه) اقدام به دستگیری نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور در پی تحقیقات در مورد ناپدید شدن میلیاردها دلار پول از یک صندوق ایجاد شده توسط نجیب رزاق در زمان دولتش کرده‌اند.خبرگزاری رویترز با استناد به سه منبع آگاه گزارش کرد، مقام‌های مالزی امروز (سه‌شنبه) اقدام به دستگیری نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور در پی تحقیقات در مورد ناپدید شدن میلیاردها دلار پول از یک صندوق ایجاد شده توسط نجیب رزاق در زمان دولتش کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از این خبرگزاری، دو منبع نزدیک به خانواده نجیب رزاق گفتند، مقام‌ها بعد از ابلاغ یک حکم بازداشت به نجیب رزاق در خانه‌اش او را دستگیر کردند.
یک منبع دیگر نیز گفت: انتظار می‌رود که نجیب رزاق فردا (چهارشنبه) بعد از یک شب بازداشت در دادگاه متهم شود.
در عین حال گزارش شد که آژانس مبارزه با فساد مالزی امروز از رضا عزیز، پسرخوانده نجیب رزاق که تهیه کننده فیلم در هالیوود است، بازجویی کرده‌ است.
بازرسان آمریکایی می‌گویند، شرکت رضا موسوم به شرکت "رد گرانیت پیکچرز" از پولی که از صندوق مذکور موسوم به صندوق "۱MDB" دزدیده شده برای پشتیبانی مالی از فیلم‌های هالیوود استفاده کرده که یکی از مشهورترین فیلم‌هایی که با این پول تولید شده فیلم گرگ وال‌استریت به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است.
این شرکت در ماه مارس قبول کرد ۶۰ میلیون دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده تا شکایت‌های مربوط به ذی‌نفع بودنش از صندوق ۱MDB را حل و فصل کند.
کد مطلب: 89781
برچسب ها: نخست وزیر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *