۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰

آخرین قیمتها از بازار سکه و طلا

پس از رسیدن قیمت سکه به سه میلیون تومان در روز گذشته که با توجه به افزایش تقاضا رخ داده بود، امروز قیمت سکه کاهش جزئی داشته و به دو میلیون و ۹۸۳ هزار تومان رسید.
پس از رسیدن قیمت سکه به سه میلیون تومان در روز گذشته که با توجه به افزایش تقاضا رخ داده بود، امروز قیمت سکه کاهش جزئی داشته و به دو میلیون و ۹۸۳ هزار تومان رسید.
ابراهیم محمدولی - رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت سکه امروز کاهش چشمگیری نداشته است، گفت: در حال حاضر سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۹۸۳ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان و ۷۷۵ هزار تومان در بازار قیمت دارند.
به گفته وی، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۴۲۰ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره کاهش قیمت در مقایسه با روز گذشته توضیح داد: یکی از دلایل اولیه کاهش قیمت سکه، کاهش تقاضاست؛ اینکه مردم استقبال نکردند و انتظارات دیگری دارند که در روزهای آینده تغییر قیمت باشد و همه اینها دست به دست هم داده که تغییرات جزئی داشته باشیم.
محمدولی با اشاره به علت نوسان‌های یک ماه اخیر سکه اظهار کرد: نوساناتی که در یک ماهه اخیر با التهابات آن چنانی وجود داشت به این دلیل بود که افرادی به بازار ورود پیدا کرده بودند و سکه خریداری می‌کردند که نه از اعضای صنفی طلا و جواهر بودند و نه حتی شاید مردم عادی، بلکه افراد خاصی بودند که اگر پیش از این در حوزه‌های دیگر کسب و کار داشتند، این بار به حوزه سکه ورود کردند و خریدهای آن‌چنانی انجام ‌دادند که آن نوسانات هم با آن شدت و حدت به وجود آمد.
وی در ادامه در پاسخ به چگونگی نوسانات قیمت سکه در روزهای آینده بیان کرد: شاید اکنون خریدارانی که آن نوسانات را در بازار ایجاد کردند، کنترل و رصد می‌شوند. همچنین مردم هم چندان ورود پیدا نکردند و این موارد دست به دست هم داده و موجب شده که در موقعیت فعلی نوسانات آن چنانی را نداشته باشیم. البته قیمت سکه نسبت به طلا همچنان حباب دارد اما به دلیل کاهش تقاضا، نوسانات روزانه کمتر شده است و اگرچه همچنان قیمت کم و زیاد می‌شود اما حداقل نوسان وجود دارد. بازار آینده هم بستگی به وضعیت اقتصادی مردم دارد که استقبال کنند یا خیر.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان خاطرنشان کرد: عرضه اصلی سکه دست بانک مرکزی است و در بین فروشندگان سکه در بازار هم اگر مصرف‌کنندهای وجود داشته باشد، مشکلی در عرضه نیست. در نهایت که امیدواریم به سیاست‌هایی‌ که گاها مد نظر است و اعلام می‌شود، عمل شود که نوسانات روزهای گذشته به آن شدت به وجود نیاید.
کد مطلب: 89789
برچسب ها: سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *