کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاموشیها از فردا اطلاع رسانی میشوند

13 تير 1397 ساعت 15:25

محدودیت های احتمالی برق برای هر منطقه، از فردا (14 تیر) به مردم اطلاع رسانی می شود.


محدودیت های احتمالی برق برای هر منطقه، از فردا (14 تیر) به مردم اطلاع رسانی می شود.
به گزارش جی پلاس، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با توجه به شاخص هایی از جمله درجه هوا و میزان رطوبت میزان تقاضای انرژی الکتریکی هر استان و هر منطقه از روز قبل مشخص و با توجه به ظرفیت تولید، میزان محدودیت های احتمالی اعلام می شود.مصرف برق کشور دوشنبه هفته جاری (یازدهم تیرماه) رکورد زد و به رقم 56 هزار و 532 مگاوات رسید؛ این رقم در مقایسه با رکورد قبلی که پارسال با مصرف 55 هزار و 443 مگاوات به ثبت رسیده بود، افزایش یک هزار و 89 مگاواتی را نشان می دهد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد: محدودیت های احتمالی برق برای هر منطقه، از فردا (14 تیر) به مردم اطلاع رسانی می شود.
«محمود رضا حقی فام» افزود: با توجه به شاخص هایی از جمله درجه هوا و میزان رطوبت میزان تقاضای انرژی الکتریکی هر استان و هر منطقه از روز قبل مشخص و با توجه به ظرفیت تولید، میزان محدودیت های احتمالی اعلام می شود.
وی ادامه داد: هر منطقه در صورتی که مصرف خود را به میزان «محدودیت اعلام شده» کاهش دهند، با قطعی برق مواجه نخواهند شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه این محدودیت های احتمالی در پایگاه های اطلاع رسانی شرکت های توزیع و همچنین رسانه ها منتشر خواهد شد، اظهار داشت: «با این اقدام، به مردم اطلاع می دهیم که میزان کمبود احتمالی ما چقدر خواهد بود و اگر مصرف خود را در این حد تقلیل دهند، بدیهی است که خاموشی نخواهند داشت».
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان توانسته است مصرف خود را 500 مگاوات نسبت به پارسال کاهش دهد، گفت: بدیهی است برق در استان و منطقه ای قطع می شود که مصرف خود را به اندازه محدودیت ها کاهش نداده باشند.
حقی فام تصریح کرد: «محدودیت های احتمالی» به این معنی نسبت که برق آن مناطق حتما قطع خواهد شد؛ بلکه به این معنی است که در این مناطق با محدودیت مواجه هستیم؛ اگر آن مناطق مصرف خود را مدیریت کنند، محدودیت از دوش آنها برداشته خواهد شد و در غیر این صورت، به اندازه محدودیتی که شبکه برق با آن مواجه است، برق مشترکان آن منطقه قطع خواهد شد.
به گفته وی، این طرح از پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه آغاز شده و از فردا در کل کشور اجرایی خواهد شد.
مصرف برق کشور دوشنبه هفته جاری (یازدهم تیرماه) رکورد زد و به رقم 56 هزار و 532 مگاوات رسید؛ این رقم در مقایسه با رکورد قبلی که پارسال با مصرف 55 هزار و 443 مگاوات به ثبت رسیده بود، افزایش یک هزار و 89 مگاواتی را نشان می دهد.
توزیع برق تا هفته گذشته بدون هیچ مشکلی در حال انجام بود اما از آن زمان تاکنون، شهروندان برخی شهرها از جمله پایتخت با قطعی های مکرر مواجه شده اند.
یکی از چالش هایی که مردم در چنین شرایطی با آن مواجه می شوند، ناشی از بی اطلاعی نسبت به زمان قطعی برق است و این مساله در روزهای اخیر، یکی از گلایه های مردم بود.


کد مطلب: 89877

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89877/خاموشیها-فردا-اطلاع-رسانی-میشوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir