۰
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

مجازات حبس برای اسقف اعظم استرالیایی

'فیلیپ ویلسون' اسقف اعظم کلیسای کاتولیک استرالیا به جرم سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیشان این کلیسا در دهه 70 به 12 ماه حبس محکوم شد.
'فیلیپ ویلسون' اسقف اعظم کلیسای کاتولیک استرالیا به جرم سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیشان این کلیسا در دهه 70 به 12 ماه حبس محکوم شد.
به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، ویلسون یکی از مقام های عالی رتبه کلیسای کاتولیک استرالیاست که به جرم مخفی نگه داشتن آزار جنسی کودکان دراین کلیسا توسط کشیشان در دادگاه محکوم شد.
موضوع تجاوز به کودکان در استرالیا یک ناهنجاری اجتماعی شایع دراین کشور و حتی نهادهای مذهبی است که رسانه های این کشورها به طور مستمر درمورد آن گزارش هایی منتشر می کنند.
ویلسون که اسقف اعظم آدلاید است ماه گذشته در دادگاهی در نیو ساوت ولز استرالیا متهم به پنهان کاری و عدم گزارش در مورد جرایم کشیش ها علیه کودکان شد.
وی متهم بود که به رغم آگاهی از آزار و اذیت جنسی چند پسر محراب توسط یک کشیش به نام جیمز پاتریک فلچراین جرم را گزارش نکرده و درعوض پسران را از کلیسا اخراج کرده است.
فلچر در سال 2004 به جرم تجاوز به 9 کودک به زندان محکوم شد اما دو سال بعد دردوران حبس خود درگذشت.
ماه گذشته «ویلسون» در دادگاه محلی «نیوکاسل» استرالیا اظهار کرده بود که از آزارهای جنسی «جیمز فلچر» دستیار کشیک، که در کلیسای «میتلند» واقع در 130 کیلومتری شمال «سیدنی» رخ داده بود، بی خبر بوده است.
یکی از قربانیان آزار جنسی «پیتر کری» به دادگاه گفته بود که در سال 1976(62 سال پیش) ، پنج سال پس از رخ دادن آزارها، موضوع را به «ویلسون» اسقف گفته بود.
«رابرت استون» قاضی این پرونده ادعای «ویلسون» مبنی بر در جریان نبودن رخ دادن آزارها را رد کرد و شهادت «کری» را قابل اطمینان دانست.
«استون» اظهار کرد که اسقف اعظم استرالیایی در جریان آزارهای رخ داده بوده و تنها برای محافظت از کلیسا و کارنامه آن، سکوت کرده بود.
رسانه های استرالیا پیشتر گزارش دادند ویلسون دو سال حبس گرفته است ، اما حکم یکسال حبس وی دیروز رسما اعلام شد. گفته می شود احتمال دارد این کشیش عالی مقام استرالیا دوران حبس خود را در خانه طی کند.
رسوایی اخلاقی در مورد برخی کشیش های استرالیایی در سال های اخیر یکی از سوژه های اصلی رسانه های این کشور بوده است.
در یکسال اخیر چند جلسه دادگاه کاردینال 'جرج پل' اسقف سابق ملبورن استرالیا و خزانه دار پیشین واتیکان در مورد جرایم مرتبط با تجاوز جنسی علیه کودکان در شهر ملبورن نیز برگزار شده است.
پل خزانه دار واتیکان عالی ترین مقام روحانی کلیسای کاتولیک بوده که متهم به رسوایی اخلاقی در سال های اخیر شده است.
رسوایی سوء استفاده جنسی این کاردینال 76 ساله استرالیایی که از مقامات ارشد واتیکان بوده در رسانه های استرالیا وکشورهای جنوب شرق آسیا بسیار خبر ساز بوده است.
این کاردینال پس از مواجه شدن با این اتهامات از مقام خود به عنوان خزانه دار واتیکان کناره گیری نمود و درعین حال تاکنون تمام اتهامات علیه خود را رد کرده است.
رسوایی های اخلاقی مرتبط با آزار و اذیت جنسی کودکان به گونه ای در استرالیا شیوع دارد که کمیسیون سلطنتی استرالیا برنامه مقابله با سوء رفتار جنسی علیه کودکان را از سال 2012 پس از یک دهه فشار برای بررسی اتهامات گسترده دراین زمینه تحت عنوان پاتوفیلی به اجرا گذاشت که پرونده مجرمان این موضوع نیز در این کمیسیون مطرح و پیگیری می شود.
کد مطلب: 89889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *