۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹

هشدار بانک آمریکایی درباره نفت 120 دلاری

بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد، در صورتی که آمریکا بتواند کل صادرات نفت ایران را متوقف کند، قیمت هر بشکه نفت احتمالا به 120 دلار خواهد رسید.
بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد، در صورتی که آمریکا بتواند کل صادرات نفت ایران را متوقف کند، قیمت هر بشکه نفت احتمالا به 120 دلار خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه آمریکایی 'سی ان بی سی'، ایران روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت صادر می کند و طبق پیش بینی بانک آمریکایی مریل لینچ، با توجه به کمبود نفت در سطح جهان، احتمالا تنها یک چهارم آن از بازار نفت خارج می شود.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، از عربستان خواسته است تا با افزایش 2 میلیون بشکه نفت در روز، نفت بیشتری روانه این بازار کند اما بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد، این مقوله ای آزمایش نشده است و بازار نفت تردید دارد که بدون استفاده از موجودی اش بتواند میزان بالاتر صادرات را حفظ کند.
آمریکا از کشورهای وارد کننده نفت ایران خواسته است تا نوامبر خرید نفت از این کشور را به صفر برسانند.
تحلیلگرانی که تردید داشتند آمریکا بتواند حتی مانع از صدور نیمی از صادرات 2.4 میلیون بشکه نفت در روز ایران شود، پس از شروع مذاکرات مقامات آمریکایی برای توقف کامل صادرات نفت ایران، درباره افزایش احتمالی قیمت طلای سیاه در صورت هرگونه تولید پیش بینی نشده هشدار دادند.
به گزارش ایرنا، سه شنبه 18 اردیبهشت و پس از ماه ها تلاش سه قدرت اروپایی برای حفظ آمریکا در برجام، ترامپ با اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته ای گفت که تحریم های رفع شده به مدد این توافق دوباره اعمال خواهند شد.
این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبه رو شد که همگی اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.
کد مطلب: 89993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *