۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲

توافق مهم کره شمالی و آمریکا

نتیجه اولین روز از سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، ایجاد کارگروه‌‏های ویژه برای بررسی مسائل جزئی و اساسی حین مذاکرات هسته‎ای است.
نتیجه اولین روز از سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، ایجاد کارگروه‌‏های ویژه برای بررسی مسائل جزئی و اساسی حین مذاکرات هسته‎ای است.
به گزارش مهر، دومین روز از مذاکرات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی درحالی در پیونگ‌یانگ آغاز شد که به گفته «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طرفین کارگروه‌هایی را برای حل‌وفصل ریزه‌کاری‌های موجود از جمله راستی‌آزمایی تلاش‌هایی که در راستای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره انجام می‌گیرد، تشکیل دادند.
ظاهراً محور گفتگوی پمپئو با طرف مقابل علاوه بر خلع سلاح، شامل بازپس‌گیری بقایای آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ ۲ کره است.
همچنین، پمپئو در تماسی تلفنی ترامپ را در جریان نتایج حاصل از روز نخست مذاکره گذاشته است حال‌آنکه به گفته طرفین، امروز شنبه باید درباره برخی مسائل باقی‌مانده شفاف‌سازی شود.
قرار است، امروز پمپئو مذاکره را با «کیم یونگ چول» رئیس سابق سازمان اطلاعات و از از اعضای بلندپایه حزب حاکم کره شمالی پیش ببرد.
این درحالی است که پمپئو به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تعهد واشنگتن برای تضمین آینده‌ای روشنتر برای کره شمالی سخن گفت.

وی در این باره گفت: آنچه که ما انجام می‌دهیم، پیمودن مسیر خلع‌سلاح کامل و ایجاد رابطه میان ۲ کشور، در راستای تحقق آینده‌ای روشن برای کره شمالی و حصول موفقیت مورد نظر رؤسای جمهورمان ضروری است.
 
کد مطلب: 90007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *