۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰

رسوایی جدید رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که ساعت ایلی کوهین جاسوس سابق خود را که در سوریه اعدام شده بود با اجرای یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی به سرزمین های اشغالی بازگردانده است، اما همسر این جاسوس وارد میدان شد و تمام بازی تل آویو را برهم زد.
رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که ساعت ایلی کوهین جاسوس سابق خود را که در سوریه اعدام شده بود با اجرای یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی به سرزمین های اشغالی بازگردانده است، اما همسر این جاسوس وارد میدان شد و تمام بازی تل آویو را برهم زد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: دستگاه جاسوسی 'اسرائیل' (موساد) ساعت ایلی کوهین که وی آن را تا زمان اعدام در سال 1965 به دست می کرد در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی بازگردانده است.
صفحه 'اسرائیل بالعربی' نیز در تویتر این عملیات را تایید کرد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در عملیاتی شجاعانه یک یادگاری مهم از یک مبارز بزرگ را به 'اسرائیل' بازگرداندیم.
رئیس موساد هم نوشت: هرگز ایلی کوهین را فراموش نخواهیم کرد.
'ایدی کوهین' تحلیلگر و پژوهشگر سیاسی نوشت: امروز در یک عملیات برق آسا ساعت کوهین را از دمشق بازگرداندیم و فردا جنازه وی را بازخواهیم گرداند.
اما پس از چند روز تبلیغات رسانه های صهیونیستی درباره یک عملیات قهرمانانه و بازگرداندن ساعت کوهین از داخل کشور سوریه امروز همسر کوهین وارد میدان شد و تمام بازی را برهم زد.
رسانه های فلسطینی اعلام کردند که رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از 'نادیا کوهین' روایت 'اسرائیل' از بازگرداندن ساعت را تکذیب و اعلام کرد که موساد این ساعت را در یک مزایده ای که یکی از افسران فراری سوریه برگزار کرده بود به دست آورده است.
به این ترتیب چند روز تبلیغات نهادهای رژیم صهیونیستی برای قهرمان نشان دادن خود با سخنان همسر کوهین برباد رفت.
'ایلی کوهین' معروف به (کامل امین ثابت) به خاطر اطلاعاتی که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد، منجر به اشغال جولان سوریه در سال 1967 میلادی شد، برای صهیونیست ها یک قهرمان به شمار می رود.
وی از یک خانواده یهودیان مهاجر از حلب در سال 1924 میلادی در اسکندریه مصر متولد شد و در دهه پنجاه قرن گذشته توانست مشاور وزیر دفاع سوریه شود.
وی خود را یک سوری مهاجر که از آرژانتین بازگشته است، معرفی کرد که می خواهد اموالش را در وطنش یعنی سوریه سرمایه گذاری کند و به این ترتیب به شخصیت های رده بالای سوری نزدیک شد.
وی در یک سفر با رئیس جمهوری سوریه به بلندی های جولان یکی از افسران مصری چهره کوهین را شناخت.
کوهین پیشتر عضو یک موسسه صهیونیستی به ریاست 'ابراهام دار' (جان دارلینگ) بود و با همکاری وی یک شبکه اطلاعاتی جاسوسی اسرائیلی در مصر راه اندازی کرده بود.
افسر مصری حضور کوهین را به دولت مصر اطلاع داد و به این ترتیب دولت سوریه در جریان ماهیت وی قرار گرفت.
کوهین دستگیر و در 18 ماه می سال 1965 در میدان المرجه در مرکز دمشق به دار آویخته شد.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سال 2004 میلادی درخواست اسرائیل برای بازگرداندن جنازه کوهین را رد کرد.
این درخواست توسط موشه کاتساف رئیس رژیم صهیونیستی و با میانجیگری اروپایی ها به دمشق ارائه شده بود.
براساس اعلام رسانه های روسی، رژیم صهیونیستی بار دیگر درسال 2016 درخواست بازگرداندن جنازه کوهین را از طریق ولادیمیر پوتین ارائه کرد و پوتین قول داد آن را به زودی به اسرائیل بازگرداند.
البته پوتین در سال 2016 میلادی در یک دستور، تانک اسرائیلی که سوری ها برای نمایش در موزه تانک ها به مسکو فرستاده بودند را بازگرداند.
این تانک در حمله سال 1982 این رژیم به لبنان به غنیمت گرفته شده بود.
کد مطلب: 90025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *