۰
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶

صدور قرار منع تعقیب در پرونده املاک نجومی

دادستان تهران گفت: در پرونده املاک نجومی تا کنون 180 فقره قرار منع تعقیب صادر شده و بخشی از پرونده نیز مفتوح است که تحقیقات آن ادامه دارد.
دادستان تهران گفت: در پرونده املاک نجومی تا کنون 180 فقره قرار منع تعقیب صادر شده و بخشی از پرونده نیز مفتوح است که تحقیقات آن ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، جعفری دولت آبادی  درباره پرونده‌های مرتبط با شهرداری تهران گفت: این پرونده ها در سه بخش شامل پرونده مطروحه در دادسرای نظامی تهران، پرونده‌های مفتوح در دوره ریاست آقای قالیباف و پرونده‌های مفتوح به موجب گزارش‌های واصله از شهردار سابق تهران (آقای نجفی)، است.
وی  در خصوص پرونده‌ مفتوح شهرداری در دادسرای نظامی گفت:  این پرونده‌ مربوط به چند پروژه است که قرارداد آن در دوره شهردار اسبق منعقد شده و با توجه به متهمان آن، در صلاحیت دادسرای نظامی تهران است.
جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده‌های مرتبط با دوران ریاست قالیباف بر شهرداری تهران، دو دسته از پرونده‌ها شامل پرونده‌های مفتوح بر اساس گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و پرونده‌های موسوم به املاک نجومی را مورد توجه قرار داد و در خصوص پرونده اخیرالذکر نیز گفت: در پرونده املاک نجومی تا کنون  180 فقره قرار منع تعقیب صادر شده است و بخشی از پرونده نیز مفتوح است که تحقیقات آن ادامه دارد.
وی به پرونده‌های مفتوح بر اساس گزارش‌های واصله از شهرداری تهران پرداخت و با اعلام این که بعضی از گزارش‌ها به لحاظ تعدد موضوعات مشتمل بر چند پرونده است، در خصوص نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها خاطرنشان کرد: اکثر این پرونده‌ها در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. یکی از این پرونده‌ها که شاکی آن نیروی انتظامی بود، به لحاظ استرداد شکایت مختومه شده و دیگر پرونده‌ها در جریان رسیدگی است.
دادستان تهران طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌های مالی را ناشی از پیچیدگی مسائل مالی و ضرورت اقداماتی چون ارجاع به کارشناس، بررسی اسناد و انجام استعلامات از مراکز مرتبط دانست و افزود: در این پرونده‌ها نمایندگان شهرداری احضار شد و بررسی اسناد مالی مستلزم مضی زمان است. 
 
کد مطلب: 90119
برچسب ها: املاک نجومی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *